Byggahus.se
Eftersom jag lider av hemsk fuktnoja så måste jag fråga...
Sonen tappade en hel mugg te över köksgolvet. De som hände var att de sögs in lite vätska under läckageskyddet under diskmaskinen. Väldigt svårt att komma in och torka där men försökte så gott jag kunde men ser att de finns lite kvar. Ser ut som luftbubblor under plasten som flyttar på sej när man trycker på dom. Men sticker man in nåt och försöker komma åt så "rinner" de bara undan. Är troligen plasten som är lite fuktig på undersidan.. Inte så att de ligger vätska på golvet. Tror ni de är nån fara? Tänker att de är risk för mer fukt om jag ska koppla ur maskin, vattenfyllda slangar, dra ut och lyfta bort och torka.Kan inte röra sej om mer än max 2-3 teskedar vätska... Hoppas jag.

• IMG_20191228_144435.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_20191228_144415.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det torkar. Ingen fara. Möjligen blir det lite missfärgat av te men det kommer att torka.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
BirgitS
D DorisDoris skrev:
Men sticker man in nåt och försöker komma åt så "rinner" de bara undan.
Har du försökt peta in ett lager hushållspapper för att se om det kan suga upp vätskan?
Även om det rinner undan just när du petar in det så kanske det rinner tillbaks efter en liten stund.

D DorisDoris skrev:
Tänker att de är risk för mer fukt om jag ska koppla ur maskin, vattenfyllda slangar, dra ut och lyfta bort och torka.
Är inte slangarna tillräckligt långa för att räcka även när diskmaskinen är utdragen?

detta är den näst största idiotin med läckage skydd att kapillärkraften suger in all fukt under plasten och trägolv blir missfärgade

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Garanterat ingen fara. Téet kommer att lukta lite illa om det har hafts mjölk och/eller socker i, samt missfärga golvet. Men fukten behöver du inte vara rädd för.

Dra ut diskmaskinen, ta lös plasten, torka, sätt tillbaka, löst!

Förtydligande. Diskmaskinen är nog tänkt att kunna bytas. Finns säkert avstängningskran och elen sitter säkert i en vanlig stickpropp. Så oftast väldigt enkel att ta ut den.

Glöm då inte att limma plasten i framkant efteråt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.