Hejsan!
Har ett garage som ansluter till min källare. Garageplattan är fin samt trappan ned men längst ned så är det som att fukt tränger igenom plattan. Plattan är ca 2x2m. Har frågat runt bland bekanta och har även fått höra att det ev är kondens?
Drar jag med fingret på plattan så är det inte blött men kollar jag på fingret so ser man att det är fuktigt.
Väggarna som är mörka drar jag också fingret över men inte lika fuktigt där.
Resten av källaren har inte detta problem i plattan.
Provade att ställa en värmefläkt och det torkade bra men kom tillbaka efter ca 2 dagar.
Vad beror detta på? samt hur åtgärdar jag detta?
Har ett garage som ansluter till min källare. Garageplattan är fin samt trappan ned men längst ned så är det som att fukt tränger igenom plattan. Plattan är ca 2x2m. Har frågat runt bland bekanta och har även fått höra att det ev är kondens?
Drar jag med fingret på plattan så är det inte blött men kollar jag på fingret so ser man att det är fuktigt.
Väggarna som är mörka drar jag också fingret över men inte lika fuktigt där.
Resten av källaren har inte detta problem i plattan.
Provade att ställa en värmefläkt och det torkade bra men kom tillbaka efter ca 2 dagar.
Vad beror detta på? samt hur åtgärdar jag detta?
Har du tur är det takavvattningen som funkar dåligt. Vad finns direkt utanför?
Annars är det drän som gäller, tänker jag.
Eller ännu bättre så skiter du i det ett tag och observerar några år. Kanske är det bara under vissa säsonger det blir blött, tex.
Annars är det drän som gäller, tänker jag.
Eller ännu bättre så skiter du i det ett tag och observerar några år. Kanske är det bara under vissa säsonger det blir blött, tex.
Gjorde en enklare ritning,Den ofrivillige klåparen skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Golvvärme och EPS-cement i källargolv - risk för omvänd fuktvandring?
Värme allmänt -
Hur löser man fukt i Garagetält?
Grund & Markarbeten -
Hur hantera fukt på garagets träpanel
Fasad -
Minska luftfuktighet i garage
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Fuktigt bergrum(garage). Åtgärd?
Övrigt husrelaterat