1 928 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
FTX-aggregat i klädkammare på övervåning?
Lösvirkesbyggare
· Östergötland
· 177 inlägg
Projekterar ett nybygge o frågan om placering av ftx aggregatet har dykt upp, det är ett 1,5 planshus o jag skulle vilja placera aggregatet på övervåningen. Några uppenbara nackdelar förutom tillgång till golvbrunn?
Jag vill frigöra plats i tvättstugan och vill inte ha det på vinden för att förenkla filterbyten.
Jag vill frigöra plats i tvättstugan och vill inte ha det på vinden för att förenkla filterbyten.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 226 inlägg
Kattvind är perfekt plats för FTX aggregatet, krävs bara en liten lucka för att byta filter
Har själv precis placerat mitt aggregat på ovanvåningen i ett litet "teknik"-rum.
Det jag har lite bekymmer med just nu är ljud från aggregat som jag arbetar med att få bort. Herus nya generation och de har bytt rotormotorn till en stegmotor som skapar lite oljud. Dock ej helt klar med isolering av diverse väggar m.m så får se hur det går.
Det jag har lite bekymmer med just nu är ljud från aggregat som jag arbetar med att få bort. Herus nya generation och de har bytt rotormotorn till en stegmotor som skapar lite oljud. Dock ej helt klar med isolering av diverse väggar m.m så får se hur det går.
Lösvirkesbyggare
· Östergötland
· 177 inlägg
Intressant, kikar på ett Heru 160 tror jag det hette. Är det mer resonsljud eller oljud från själva aggregatet?
Det är ljud från aggregatet, ingenting hörs i kanalerna (fläktarna är nästan ljudlösa). Utan ljudet upplevs i närheten av aggregat. Har pratat med Östberg och enligt dem så ska det inte låta som jag beskrev för dem. De skulle skicka en ny motor, så får se om det blir bättre. I övrigt jättenöjd med aggregatet (160)
Klicka här för att svara