Håller på att frysa rör, 28mm, och uthyraren av maskinen sa att den ska komma ner till -15 till -20 grader men nu har den kört i två timmar och det droppar vatten från röret ännu så uppenbart inte fryst...
Det är väl lite gambling då bara när det är propp... 😅
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl lite gambling då bara när det är propp... 😅
Från röret droppar det vatten. Tänker mig att om det vore ispropp skulle det frysa till istapp på utsidan... 🤔zarkov skrev:
"prylen" är själva frysblocket.Intet skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Misstaget jag gjorde på första röret var att jag inte smetade kylpastan mellan klampen och förminskningen till 28mm.
Det bildades is från kondens mellan delarna då och det blev is som isolerade lite och mindre "kyla" som nådde röret.
Lesson learned; smeta på rejält med kylpasta på alla delar!
När kondensen börjar frysa till korta istappar på röret på sidan av klamparna är det genomfruset (enligt uthyraren)
Det bildades is från kondens mellan delarna då och det blev is som isolerade lite och mindre "kyla" som nådde röret.
Lesson learned; smeta på rejält med kylpasta på alla delar!
När kondensen börjar frysa till korta istappar på röret på sidan av klamparna är det genomfruset (enligt uthyraren)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Takavvattning hur förlänger man sista delen av stupröret
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur länge håller ett kromat rör
Vatten & Avlopp -
Hur hindra rören frysa på vintern….
Pool -
Hur förlänger jag röret till ventilen
Ventilation -
Varför rinner inte vattnet undan i handfatet men gör det när jag lyfter ut slangen från avloppsröret?
Vatten & Avlopp