Byggahus.se
Jag antar att mitt vatten i kranen har frusit,för det kommer inget vatten i kranen på varken dusch,eller handfat på toan....i köket funkar kall vattnet men inte varmvattnet...Vad gör man?

Jag läste om tipsen på denna sida om hur man gör med frusna vattenrör,men jag är en komplett nybörjare på detta,så jag hänger ej med i den beskrivningen....

Förra vintern var det ännu kallare ute än denna vintern,och då funkade allt vatten i hela huset.....kan inte begripa hur det kan vara så...:(?

• Gilla
sukram88
  • Laddar…
Ring en rörmokare. Dom fixar det. Och be dem försöka lokalisera så exakt som möjligt vart någon stans det frusit. Så att du kan bättra på isolering där. Eller lägga värmekabel. Så du slipper detta igen.

Om du har någon form av misstanke vart det kan ha frusit kan du höja temperaturen i det rummet. Öppna skåp och annat som rören kan gömma sig i. Ställ dit en värme fläkt tex.

Det är ju iaf inte inkommande vatten som frusit. Det är någon stans i huset.

P Per i Hamrånge skrev:
Ring en rörmokare. Dom fixar det. Och be dem försöka lokalisera så exakt som möjligt vart någon stans det frusit. Så att du kan bättra på isolering där. Eller lägga värmekabel. Så du slipper detta igen.

Om du har någon form av misstanke vart det kan ha frusit kan du höja temperaturen i det rummet. Öppna skåp och annat som rören kan gömma sig i. Ställ dit en värme fläkt tex.

Det är ju iaf inte inkommande vatten som frusit. Det är någon stans i huset.
Tack för svar.
Är helt förbluffad av hur fort det kan frysa. Igårkväll funkade allt vatten i handfatet i toan. Nu är det tvärstopp.
Ja jag får kontakta någon som får titta på detta.

Det blir antingen fruset eller inte fruset. Så det är fullt normalt att det händer ”plötsligt” över en natt

D Daniel 109 skrev:
Det blir antingen fruset eller inte fruset. Så det är fullt normalt att det händer ”plötsligt” över en natt