Jag håller på att planera för ett nytt kök och har bestämt mig för att ta alla vitvaror ifrån Bosch (till stor del pga en väldigt bra personalrabatt) men dte har uppstått ett litet problem som jag är säker på att andra också varit med om.

Vad jag har märkt är att flera leverantörer, och inte bara Bosch, har ett djup på 65 cm på sina fristående kylar, frysar och kyl/frysar.

Eftersom att jag vill placera ett vanligt högskåp med 60 cm djup bredvid kyl/frysen så kommer det ju att se lite märkligt ut. Men hur ska man lösa det egentligen? Det är samma med ev överskåp och täcksidor som också bara är 60 djupa.

Hur har ni andra gjort? Eller skiter ni i att det märkligt ut och låter kylar och frysar sticka ut? För hela världen kan väl inte ha inbyggnadsvarianter?

Det är väl totalmåttet inkl. Dörren då antar jag... Och dörren ligger ju alltid utanför så det går att öppna den.

Jo, det är inklusive dörren. Men problemet är att kyl/frys står bredvid varandra längs en vägg "upptryckta" mot ett hörn, och kyl/frysen är den som står längst ut. Därmed skyms ju högskåpet lite bakom den utstickande dörren. Hade det varit tvärtom hade väl problemet varit mindre, men då blir ju istället kyl/frysen placerad lite svåråtkomligt.

Äsch. Det får väl bli som det blir. Vill man ha matchande vitvaror får man väl offra sig lite, eller välja integrerade :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.