Tänker jag rätt om vi sätter tilluft nere i bakre vänstra hörnet på bilden och frånluft i högre övre hörnet? Det blåser från vänstra sidan.
Stugan är isolerad och ska troligtvis användas som kontor och gäststuga, rätt ofta men inte dagligen. Den är ca 10kvm stor. Räcker det med ventiler som ger självdrag enligt ovan?
Stugan är isolerad och ska troligtvis användas som kontor och gäststuga, rätt ofta men inte dagligen. Den är ca 10kvm stor. Räcker det med ventiler som ger självdrag enligt ovan?
Motorn i självdrag är att varm luft vill uppåt , den är lättare än kall luft .Hemulenz skrev:
Om det omvända funkar , kanske .
Dvs. kan varm luft från utsidan leta sig in genom den ventil som sitter högst .
Kanske .
Ska man ha friggan som kontor och gäststuga är nog en fläkt på sin plats .
Okej. Det borde vara väldigt få gånger som det är varmare ute än inne, de dagarna får vi välja bostadshuset om det skulle krocka med gäst och extra arbeteTomture61 skrev:
Det räcker med en ventil på framsidan till höger.Hemulenz skrev:
Tänker jag rätt om vi sätter tilluft nere i bakre vänstra hörnet på bilden och frånluft i högre övre hörnet? Det blåser från vänstra sidan.
Det är bara garage man kräver tilluft i golvnivå.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta tryckt blindbottenläkt - värt det?
Grund & Markarbeten -
Skoda Superb laddhybrid -23, värt att tänka på?
Övrigt Off Topic -
Vad heter denna typen av bricka och vart kan jag köpa fler? - Lätt akut.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Varför säljer ingen en full-bredds diskbänk i svart?
Kök -
Frostvakt i oisolerad friggebod - värt det?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus