3 244 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Friggebod- lösvirke eller enkel färdig "fulbod"
Behöver en friggebod att ställa min motorcykel i och tänkte bygga en i vår. Frågan är om man ska bygga lösvirke eller köpa en färdig från Byggvaruhuset. Tänker att en färdig är enkel att smälla upp på en helg och kostar mycket mindre? Eller kan en lösvirkes bli ungefär lika dyr? Måste jag isolera den för att slippa fukten och rosten? Känns som att en lösvirkes blir en mer riktig hållbar lösning. Vill helst hålla mig under 25000kr
Det blir nog billigare(och bättre)om du bygger av lösvirke.
Om du isolerar bör du ha lite värme på.
Jag byggde en bod på ca.12m² för ca. 10000kr inkl. grund,plåttak och färg.(oisolerad).
Motsvarande byggsats hade kostat ca. 30000kr.
Om du isolerar bör du ha lite värme på.
Jag byggde en bod på ca.12m² för ca. 10000kr inkl. grund,plåttak och färg.(oisolerad).
Motsvarande byggsats hade kostat ca. 30000kr.
Redigerat:
Vill du ha en byggnad som är fuktfri så krävs avfuktare + värme , så lika bra att isolera för att hålla driftskostnader låga .
Byggsatser från byggvaruhus är sällan lämpliga att isolera, bättre att bygga med lösvirke och få det rätt .
Ytterpanel -luftspalt-vindduk-isolering-vindduk-byggskivor .
Byggsatser från byggvaruhus är sällan lämpliga att isolera, bättre att bygga med lösvirke och få det rätt .
Ytterpanel -luftspalt-vindduk-isolering-vindduk-byggskivor .
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Attefallshus: färdiga stommar, bara lösvirke eller byggsats?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Leca eller lösvirke till orangeri
Finns det någon husleverantör som levererar fritidshus/mindre hus med "bra" standard eller är arkitektritat lösvirkeshus vägen att gå?
Fritidshus -
Attefall eller lösvirke?
Bygga kataloghus eller arkitektritat i lösvirke?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design