Byggahus.se

Fredagshuset: 6 tidstypiska sekelskiftespärlor

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 10
    Det ligger en hel del sekelskiftespärlor ute till salu för tillfället. När vi tittar närmare på sex av dem för att se vad som är tidstypiskt kan vi konstatera att stilarna flyter ihop och kanske har inte ägaren hållt stilen alltid när man renoverar.

Du kan läsa artikeln här: Fredagshuset: 6 tidstypiska sekelskiftespärlor

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.

2. useless
    Lök. · Nivå 25
    Dom där ser alldeles för gamla ut för att vara från sekelskiftet...

3. E
    Medlem Nivå 1
    De måste nog mena FÖRRA sekelskiftet. Jag bor i ett ganska nybyggt sekelskifteshus (2013). När vi skulle sälja vår lägenhet i Hammarby Sjöstad så bad jag mäklaren skriva Sekelskifteslägenhet i annonsen. Han tittade konstigt...:rofl: Hela Sjöstan består ju av sekelskifteslägenheter.

4. H
    Medlem Nivå 9
    När sånt här med "sekelskifte" så självklart är kring år 1900, då inser man att man inte är så ung längre.
    Vilka fina hus.
    Om jag vann jag 20miljoner på Lotto så skulle jag inte tveka. Men jag får drömma ju iaf drömma mig bort i de vackra bilderna.

• Laddar…
  5. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 22
    Fint, mycket bättre än de arkitektritade nybyggen som brukar dominera fredagshusen :)