Hej,

Har totalt sex stycken fönsterkarmar i någon form av sten (vet inte exakt vilken sten-form det är).
Dessa behöver sig en rejäl uppfräschning då jag både har rispor samt diverse missfärningar (se bild).
Har googlat för hjälp och tips men oftast dyker det upp engelska instruktionsvideos med amerikanska produkter (vilket är svårare att få tag på i våra butiker).

Tips och tricks för att fräscha upp fönsterkarmarna?

Närbild på en stenfönsterkarm med rispor och missfärgningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stort tack! Ska kolla om någon av produkterna går köpa i närheten av mig annars beställer jag hem. Stort tack!

O olego skrev:
Stort tack! Ska kolla om någon av produkterna går köpa i närheten av mig annars beställer jag hem. Stort tack!
Hur gick det?

• Gilla
olego
  • Laddar…
T Thammasat skrev:
Hur gick det?
Hej!

Det gick helt OK. Jag gjorde så att jag köpte först sandpapper och våtslipade för hand sen efteråt oljade jag med lite stenolja. Sen varje 3-6 månad fyllde jag på med symaskinsolja för att fläckarna kom tillbaka då och då (fönsterkarmarna hade sol på sig från kl 10-18 varje dag)

O olego skrev:
Hej!

Det gick helt OK. Jag gjorde så att jag köpte först sandpapper och våtslipade för hand sen efteråt oljade jag med lite stenolja. Sen varje 3-6 månad fyllde jag på med symaskinsolja för att fläckarna kom tillbaka då och då (fönsterkarmarna hade sol på sig från kl 10-18 varje dag)
Stort stort tack ❤️🤞 jag känner mig hoppfull! Tack igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.