AnneFi
Kan man sätta dekorplast på plastmatta i badrum?

Hyresrätt där jag inte får måla befintlig plastmatta.
Har letat bland trådar här och hittar sparsamt med inspiration och ingen som uppdaterat om hållbarheten. Mest troligt för att det är en dålig idé

Edit: Det är golvet jag vill täcka.

Redigerat:
AnneFi
Andra tips att klä golvet med för billig peng mottages tacksamt

Det är helt gulbrunt Badrum med vit kakelvägg, toalett och handfat, samt ett gulbrunt heltäckningsmatta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Claes Sörmland
Det är svårtlöst. Flytta?

Eller köp en lös matta och lägg in.

AnneFi
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är svårtlöst. Flytta?

Eller köp en lös matta och lägg in.
Jag har ju precis flyttat in

• Wow
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
AnneFi AnneFi skrev:
Jag har ju precis flyttat in
Fördelen med det är att om ett år så ser du inte eländet.

Levde med en brun våtrumsmatta från 70-talets början på 90-talets slut. När jag flyttade in så stack den i ögonen men efter några månader sån vande man sig.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Düsseldorff
Lägga lös matta ovanpå är väl det närmaste en lösning. Vet inte hur det blir om det tränger ner fukt mellan mattorna dock. Vad har du mer där i rummet? Duschkabin?

Claes Sörmland
E Em_A skrev:
[länk]

Har absolut ingen aning om det är bra, hur bra det sitter eller hur lätt det är att ta bort.
Går de att få bort när de har legat ett tag? Trist om de blir permanenta eller förstör underliggande våtrumsmatta med tiden med tanke på hyresrätt.

AnneFi
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Fördelen med det är att om ett år så ser du inte eländet.

Levde med en brun våtrumsmatta från 70-talets början på 90-talets slut. När jag flyttade in så stack den i ögonen men efter några månader sån vande man sig.
Nä så blir det ju mest troligt :rofl:

E
Vet inte, enligt recensionerna verkar många tycka de sitter dåligt och kompletterat med lim eller tejp.

Jag kikade på dessa åt min syster som har ett ljusblått badrumsgolv, hon valde dock att förlika sig med färgen istället så har inte testat dom.

AnneFi
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Lägga lös matta ovanpå är väl det närmaste en lösning. Vet inte hur det blir om det tränger ner fukt mellan mattorna dock. Vad har du mer där i rummet? Duschkabin?
Nä det är bara ett avgrundshål i andra änden av rummet.

Ursäkta dåliga bilder jag pausar en video Ett badrum med vita kakelväggar, en duschslang och en golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Düsseldorff
Oj, oskön rörgenomföring i golvet...

Jag vet ärligt talat inte vad du ska göra, mer än att kräva ett ytskiktsbyte av hyresvärden.

AnneFi
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Oj, oskön rörgenomföring i golvet...

Jag vet ärligt talat inte vad du ska göra, mer än att kräva ett ytskiktsbyte av hyresvärden.
Jag ska få en ny sil.
Hyran är en av de lägre i kommunen dock

Düsseldorff
AnneFi AnneFi skrev:
Jag ska få en ny sil.
Hyran är en av de lägre i kommunen dock
Då är det väl bara att bita ihop. Byt till en svagare taklampa kanske, så syns inte skiten lika tydligt.

• Gilla
  • Haha
RoTe och 1 till
  • Laddar…
AnneFi
Jag tänker att jag tar på mig att testa att lägga en dekorplast och återkommer med resultat och sen hur många dagar det.

Så när nästa man söker på detta så vet man också hur dåligt det gick

• Gilla
Villan på Villagatan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.