6 498 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Fräsa spår kring golvbrunn i LK spånskiva för golvvärme - bästa lösningen
Hej,
Jag har precis lagt LK spånskivor med färdigfrästa spår enligt bild.
Problemet jag nu har är området kring golvbrunnarna. På 2 av de 3 golvbrunnarna ligger spåren inte så långt ifrån kanterna så där tänker jag fräsa ut spår som går på sidan av golvbrunnen. Vid duschens golvbrunn hamnar ett spår mitt på golvbrunnen och jag har som jag ser det 2 alternativ här.
1. Vända innan golvbrunn. Problemet här är att det enligt instruktionerna skall finnas minst 1cm regel under det frästa spårets inre kant. Och regeln under golvbrunnen har ca 2cm totalt mot golvbrunnen så det blir svårt att få till det.
2. Köra dubbla spår längs kanten av golvbrunnen. Här har jag mer regel på sidan av golvbrunnen enligt bild men samtidigt ligger jag väldigt nära ett befintligt spår och försvagar skivan där istället.
Vilket alternativ ska jag köra på?
/nochl
Problemet jag nu har är området kring golvbrunnarna. På 2 av de 3 golvbrunnarna ligger spåren inte så långt ifrån kanterna så där tänker jag fräsa ut spår som går på sidan av golvbrunnen. Vid duschens golvbrunn hamnar ett spår mitt på golvbrunnen och jag har som jag ser det 2 alternativ här.
1. Vända innan golvbrunn. Problemet här är att det enligt instruktionerna skall finnas minst 1cm regel under det frästa spårets inre kant. Och regeln under golvbrunnen har ca 2cm totalt mot golvbrunnen så det blir svårt att få till det.
2. Köra dubbla spår längs kanten av golvbrunnen. Här har jag mer regel på sidan av golvbrunnen enligt bild men samtidigt ligger jag väldigt nära ett befintligt spår och försvagar skivan där istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/nochl
Bästa svaret
Kör på förslag 1 fast vänd vid regeln innan golvbrunnen?N nochl skrev:Hej,
[bild]
[bild]
/nochl
Hur tänker du, det ser ju enklare ut men det riskerar att bli väldigt lite stöd under vändningen. Tror du alternativ 2 ger ett svagare golv?oskar.valta skrev:
Tänker också var man står i duschen så borde det vara viktigast med hållfasthet kring alt 1.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur göra med ångspärren här kring syll och vid mellanbjälklag?
Byggmaterial & Byggteknik -
Fräsa ut extra spår för golvvärme - för tight?
Golv -
Fråga kring diffusionsspärr på övervåning som ska inredas
Hustillverkare -
Fräsa smalt spår till insticksgångjärn?
Byggnadsvård -
Såga/fräsa spår genom ekskiva
Möbelsnickeri