Min kantfräs Bosch GKF600 hade en lite metallflisa i sig när jag startade den, blixtrade till innan jag stängde av den. Tog isär den och satte ihop den, men då rök det bara lite om kolen. Ser ingen uppenbar skada, kanske monterar jag bara ihop den fel? Ett kopparband (syns bild 1, 3, 4) går att böja så det ligger an mot inre spolen alt mot yttre delen (ståldelen mellan kopparen på andra bilden ), har testat lite fram och tillbaka men nu händer inget alls när jag slår på den, inte ens rök vilket konstigt nog var en besvikelse. Har expertisen här något tips? Nån som kan se vad problemet är? Har skurit ny ände på kolen sen den rök.

Närbild på uppfälld motor till en Bosch GKF600 kantfräs med synligt kopparband och kolborstar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre delen av en kantfräs som visar kopparband och spolar, tecken på användning och möjlig skada.
Skapa konto
Närbild av en öppnad elektrisk motor till Bosch GKF600 kantfräs med kopparband och spolar.
Skapa konto
Närbild av en öppnad Bosch GKF600 kantfräs med fokus på inre komponenter och kopparband.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.