Byggahus.se
Hejsan,

Detta inlägget kan ha hamnat i fel forumdel, flytta det gärna rätt isf.

Behöver en hel hög med franska träskruv för ett stort staketbygge. Har varit på ett par bygghandlare och bara sett småpaket om 10-15 skruvar. Behöver 400+ stycken, så det blir ju tokdyrt.
Vet någon vart man kan köpa storpack?
Bor i göteborg.

Mvh

Stefan

Hur är priset om man köper lösvikt?

Vet att Byggmax har frans skruv i lösvikt. I Borås har även Verktygsboden bra sortiment på skruv.

Kolla med en vanlig järnaffär. Jag har vid nåt tillfälle köpt skruv i 100-pack, så visst finns det.

Biltema har jag för mig har.

Biltema har, det beror på vilka kvalitetskrav man ställer. Billiga är de i alla fall.

Kolla Odal, Swedol och liknade, samt vanliga järnhandlare.
Själv vägrar jag köpa fem skruv i en fånig pinpackpåse.

Mr handyman:Köpte själv ett 100pack för vad fyra st skulle kostat på järnhandeln. Fungerade då bra för mig iaf ;)

Många underskattar biltema, det är samma produkter som finns hos jula eller clas i sjön.

men kvalite kostar, kolla byggmax, bauhaus, krauta nånstans där hittar du.

Joo biltema i all ära men deras skruv är i 4.6 hållfasthet så du måste ta en dimension grövre än med kvalitetsskruv som har 8.8... Vilken dimension är aktuell? jag har ett par pall franskskruv ståendes som vi inte använder numera i praktiken då wurths SK-modell är överlägsen i de flesta fall..

Tjenare,

Det blev biltemas. Billiga, men dåliga. Ett flertal gick sönder när man drog åt dem, och då drog jag ändå inte hårt...
Men men. Billigt blev det.

Mvh

Stefan

stew skrev:
Tjenare,

Det blev biltemas. Billiga, men dåliga. Ett flertal gick sönder när man drog åt dem, och då drog jag ändå inte hårt...
Men men. Billigt blev det.

Mvh

Stefan
Förborrade du? Och i så fall hur stort håll borrade du och vilken dimension hade den franska du skulle dra in?

Jag ska dra i 8mm franska i reglar. Vilken dim tycker ni jag ska förborra med? 5mm?

En järnhandel borde slå Biltemas priser lätt förutsatt man köper förpackning.
Att butiken sen erbjuder försäljning i lösvikt eller st gör ju självklar att priset blir högre...

Tyvärr vill inte alla sälja skruv tydligen... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.