Byggahus.se

Från vilket håll?

1. N
    Medlem · 80 inlägg

NiB

Medlem
    Jo, det är så här. Jag går ner för trappan till källaren. Där är ett stort rum (7*4,5m)- Från detta rum går det ett valv (ca 1m brett) mot en korridor som går vidare i källaren. I denna korridor har jag tidigare lagt ekparkett som slutar i valvet. Nu skall jag lägga samma ekparkett i det stora rummet som man kommer ner till...

Min fråga är då. Börjar jag klicka i (Byggmax Berlinek click) där jag slutade i valvet, som säkert blir snyggt, men risken är att den sista raden, den man ser när man kommer ner från ovanvåningen blir lite sned... alltså pga väggar och andra mått. Eller börjar jag vid trappan ov lägger bort mot valvet och avslutar med en list?

Jag vet att det är en "bestäm själv" fråga men lite tankar och ideer från andra som gjort liknande tidiager skulle vara trevligt :)

/N

2. B
    Medlem · 136 inlägg

banana

Medlem

Re: Från vilket håll?

blir det rakt å fint med alt. 2 så hade jag nog valt det, alltså med golvlist i valvet
    det blir ju enligt mig en mer "naturlig" (mänsklig) ;) övergång!

Å andra sidan så kommer bara du se den snea plankan i alt. 1

men det är ju mitt tycke, känns det 50/50 för dig så bör du göra det som är smidigast :-?

3. B
    Medlem · 136 inlägg

banana

Medlem

Re: Från vilket håll?

PS
    jag har barlinek i många rum (ask), på tex. K-rauta finns det schyssta trälister som smälter in bra i det övriga golvet. (gäller även ek)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.