2 252 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Frågor om att måla källarens väggar
Om du vill att det ska se roligare ut kan du ju skrapa bort bubblorna med en spackelspade och sedan lägga på nytt spackel för att jämna ut.
Det kommer inte göra problemet sämre vill jag säga, samtidigt som det ger ett finare ytskick.
Vi hade liknande i vår källare men inte i samma utsträckning.
I vårt fall berodde det troligtvis på att stupröret i hörnet inte ledde vattnet vidare utan det rann rakt ned längs husväggen.
Efter vi åtgärdade det för fyra år sedan har det inte uppkommit fler bubblor på väggen.
Förra ägarna hade två bokhyllor framför för att dölja det, också en variant
Det kommer inte göra problemet sämre vill jag säga, samtidigt som det ger ett finare ytskick.
I vårt fall berodde det troligtvis på att stupröret i hörnet inte ledde vattnet vidare utan det rann rakt ned längs husväggen.
Efter vi åtgärdade det för fyra år sedan har det inte uppkommit fler bubblor på väggen.
Förra ägarna hade två bokhyllor framför för att dölja det, också en variant
Dränera inte om för att lite färg bubblar sig. Om du inte känner att du har för mycket pengar. Så är det rimligt.
Antingen river du ner allt, putsar och målar med silikatfärg.
Eller lever med att färg inte sitter för evigt på den väggen..
Antingen river du ner allt, putsar och målar med silikatfärg.
Eller lever med att färg inte sitter för evigt på den väggen..
Tack för det! Eftersom det inte är fuktigt nu är det kanske något liknande hos oss men som blivit åtgärdat innan vi flyttade inNjingan skrev:
Om du vill att det ska se roligare ut kan du ju skrapa bort bubblorna med en spackelspade och sedan lägga på nytt spackel för att jämna ut.
Förra ägarna hade två bokhyllor framför för att dölja det, också en variant![]()
Tack för lite perspektiv! Hann få lite magont…O [old rusty] skrev:
Har gjort en hel del arbeten på ett hus från -60 i källaren, både inne ock ute.
Går snabbt och enkelt att ändra färg på väggen och kostar bara lite färg, så jag hade kört på det.
Visar det sig senare att det fortsätter att släppa från väggen, nya områden, troligtvis putsen utifrån din bild, så skulle jag hantera det från utsidan också utifrån att ni använder källaren som bostadsutrymme.
Och det är då två moment, ny dränering/dagvatten men inte minst att isolera källargrunden.
Går snabbt och enkelt att ändra färg på väggen och kostar bara lite färg, så jag hade kört på det.
Visar det sig senare att det fortsätter att släppa från väggen, nya områden, troligtvis putsen utifrån din bild, så skulle jag hantera det från utsidan också utifrån att ni använder källaren som bostadsutrymme.
Och det är då två moment, ny dränering/dagvatten men inte minst att isolera källargrunden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Frågor efter installation av kommod, blandare och vattenlås
Vatten & Avlopp -
Frågor om att bygga en stor takkupa! Eller är det ett nytt tak?
Tak & Vind -
Frågor om att putsa källarväggen
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp med frågor om att putsa & laga skador sockel
Byggmaterial & Byggteknik -
Frågor om Pax Calima, går den att stänga av?
Ventilation