8 557 läst · 82 svar
9k läst
82 svar
Frågor av skoluppgiftskaraktär
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 470 inlägg
Jag fattar inte varför ni hjälper nån som inte är kompetent att klara av sin utbildning? Ts borde klara av att räkna ut det där själv, eller åtminstone ställa rätt frågor.
Om tio år när ni som hjälpte bygger nytt hus och huset rasar samman efter ett halvår kan ni tacka er själva när ni bidragit till att skola inkompetent arbetskraft.

Om tio år när ni som hjälpte bygger nytt hus och huset rasar samman efter ett halvår kan ni tacka er själva när ni bidragit till att skola inkompetent arbetskraft.
Jag håller med om att det bara är destruktivt att bara ge ut rätt svar. Men att många tror att det här är en avgörande del i någon utbildning är väl lite överdrivet? Läxhjälp kommer inte göra killen godkänd i någonting, lite mer förtroende för skolan måste finnas i denna tråden tycker jag..
Vet vi ens att det är gymnasiet det handlar om? Jag får känslan att det är en nyanländ kille som helt enkelt borde blivit satt på en lägre nivå. Varför tvivla på skolan för att han försöker hitta genvägar på ett forum?
Läser man tidigare frågor, t ex den här:
"Beskriv hur du utifrån en fixpunkt gör en laseruppställning samt sätter ut en profilhöjd med hjälp av en laser på en byggarbetsplats?"
Så ser man att det inte är vanliga grundskolefrågor.
"Beskriv hur du utifrån en fixpunkt gör en laseruppställning samt sätter ut en profilhöjd med hjälp av en laser på en byggarbetsplats?"
Så ser man att det inte är vanliga grundskolefrågor.
Kan vi inte bara vara lite snälla.......
Hoppas grabben blir en bra byggare osv. Fan vem har inte tagit lite genvägar i stressade situationer.
Ungarna skriker, pengarna är slut, utvisningsbeslutet nära, ockerhyran förfallen osv.......
Sen kan man ju på goda grunder ifrågasätta den ton som TS använder men men jag väljer att tro att språkkunskapen spelar in där.
Hoppas grabben blir en bra byggare osv. Fan vem har inte tagit lite genvägar i stressade situationer.
Ungarna skriker, pengarna är slut, utvisningsbeslutet nära, ockerhyran förfallen osv.......
Sen kan man ju på goda grunder ifrågasätta den ton som TS använder men men jag väljer att tro att språkkunskapen spelar in där.