Byggahus.se

Frågor av skoluppgiftskaraktär

1. F
    Medlem · Nivå 10
    Jag fattar inte varför ni hjälper nån som inte är kompetent att klara av sin utbildning? Ts borde klara av att räkna ut det där själv, eller åtminstone ställa rätt frågor.
    Om tio år när ni som hjälpte bygger nytt hus och huset rasar samman efter ett halvår kan ni tacka er själva när ni bidragit till att skola inkompetent arbetskraft.:rolleyes::thinking:

2. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Tydligen är inte förmågan att multiplicera tre tal en del av förkunskapskraven för att läsa byggprogrammet? Hur ska dom kunna ta betalt för sina timmar med moms då?

• Laddar…
  3. ådal
    Renoverare · Nivå 8
    Jag håller med om att det bara är destruktivt att bara ge ut rätt svar. Men att många tror att det här är en avgörande del i någon utbildning är väl lite överdrivet? Läxhjälp kommer inte göra killen godkänd i någonting, lite mer förtroende för skolan måste finnas i denna tråden tycker jag..

4. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Om man läser på gymnasienivå och inte kan räkna ut arean av en rektangel så är iallafall mitt förtroende förbrukat.

5. ådal
    Renoverare · Nivå 8
    Vet vi ens att det är gymnasiet det handlar om? Jag får känslan att det är en nyanländ kille som helt enkelt borde blivit satt på en lägre nivå. Varför tvivla på skolan för att han försöker hitta genvägar på ett forum?

6. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    • Laddar…
  7. D
    Medlem · Nivå 11
    Kan vi inte bara vara lite snälla.......

Hoppas grabben blir en bra byggare osv. Fan vem har inte tagit lite genvägar i stressade situationer.

Ungarna skriker, pengarna är slut, utvisningsbeslutet nära, ockerhyran förfallen osv.......

Sen kan man ju på goda grunder ifrågasätta den ton som TS använder men men jag väljer att tro att språkkunskapen spelar in där.

• Laddar…
  8. ådal
    Renoverare · Nivå 8
    Det är ändå skolans uppgift att testa hans kunskaper sen, oavsett vilken nivå han läser på. Varför anta att han blir godkänd?