Byggahus.se

fråga ang. manschett, klämring i tätskikt

1. B
    Medlem · 3 inlägg

BCT

Medlem
    Hej!
    Är klar med tätskikt i mitt nya badrum nu.
    Använt mig av Kiiltos system på precis allt, och fäljt GVK s instruktioner noggrannt till punkt och pricka.
    När jag skulle ta bort foten på puruskniven ur brunnen efter att jag gjort hållet fastnade ytterkanten på ena plastfliken/benet på denna i brunnsmanshetten lite och lite svart klegg från manschetten hängde med när jag tog ur foten. Noterar att exakt samma sak händer i GVK's instruktionsfilm när han tar bort den (se länken klipp 3:30min in)
    för övrigt gick allt perfekt och ringen bottnar i brunnen.. Är detta med det svarta fästkladdet någon fara? mvh

länk:

2. Bästa svaret

T
    Allvetare · Skåne · 5 464 inlägg

tank77

Allvetare
    Nej, naturligtvis inte, fastnar alltid lite av kletet beroende på hur länge man har skärmallen i brunnen.

Så det är bara att börja kakla nu, lycka till!

• Laddar…
  3. B
    Medlem · 3 inlägg

BCT

Medlem
    tack! det räddade helgen!
    Lätt att bli nojjig, så lika bra att fråga!

4. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Skåne · 7 482 inlägg

Paul-Staffanstorp

Renoverare
    En anledning att hellre använda Jafos brunnar för det fastnar inte lika lätt på deras mall och deras skruvbara klämring är ju ljusår bättre. :)

5. B
    Medlem · 3 inlägg

BCT

Medlem
    Mallen håller jag helt med om, men skuvad klämring då hänger ju oas allt istället på några stjärnskruvar i plastgängor istället, där har man läst om att folk klantat till det rejält..
    idealet hade ju varit en purusplatta på 1x1m med inbyggt fall :)

6. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Skåne · 7 482 inlägg

Paul-Staffanstorp

Renoverare
    Har aldrig hört någon klanta till det med en skruvbar klämring och har väldigt svårt och se hur man ska kunna lyckas med det... :thinking:

7. F
    Medlem · Stockholms · 1 531 inlägg

Fred vom Jupiter

Medlem
    De varnar för att dra den mest skruvdragare, så det har nog hänt att någon skruvat för hårt och dragit sönder brunnen.

8. T
    Allvetare · Skåne · 5 464 inlägg

tank77

Allvetare
    Inte brunnen utan det är skruvhuvudet som smäller av om man drar för hårt, därför man inte får skruva med skruvdragare!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.