9 946 läst ·
12 svar
10k läst
12 svar
Fotbollsmål, nätet!?
Hej. Hoppas på hjälp här.
Jag har byggt ett mål som mäter 2x3 meter..1 meter djup.
Jag köpte ett nät som kan va till mål med maxbredd 6,3 meter och maxhöjd 2,6. Min maxbredd är 5 meter och höjden är runt 2,50 meter.
Jag må va lite trög och kan inte tänka logiskt när det kommer till hur jag nu ska fästa nätet så det blir rätt. Får verkligen inte ihop det. Det är ett riktigt fotbollsnät och har ett snöre som man ska zickzacka mellan öglorna på nätet..det förstår jag. Men får inte ihop det så det kommer rätt.
Nån som förstår mig? Vilken ände ska jag börja? Nätet har ju alltså överflöd på bredden.
Tacksam för alla svar
Jag har byggt ett mål som mäter 2x3 meter..1 meter djup.
Jag köpte ett nät som kan va till mål med maxbredd 6,3 meter och maxhöjd 2,6. Min maxbredd är 5 meter och höjden är runt 2,50 meter.
Jag må va lite trög och kan inte tänka logiskt när det kommer till hur jag nu ska fästa nätet så det blir rätt. Får verkligen inte ihop det. Det är ett riktigt fotbollsnät och har ett snöre som man ska zickzacka mellan öglorna på nätet..det förstår jag. Men får inte ihop det så det kommer rätt.
Nån som förstår mig? Vilken ände ska jag börja? Nätet har ju alltså överflöd på bredden.
Tacksam för alla svar
Börja nere vid en stolprot med en kortsida av nätet. Trä på det och klipp bort överflödet som blir vid andra stolproten, om det går att klippa så det håller ihop. Annars får du väl ha en klump med nät liggandes efter sidan av målet.
Fast nätet går ju från stolprot till krysset vidare till nästa kryss och ner till stolproten igen...? Då måste du ju ha den långa sidan på den biten. Alltså kortsidan av nätet till kortsidan av målet. Eller tänker jag helt galet?
Jag tror att ni menar samma sak fast uttrycker er olika.
blir bara förvirrad
där jag köpte nätet står det att maxhöjden är från ribba till markribban...då tänke jag att kortsidan måste va till det..drar jag kortsidan från stolprot o upp o sen ner bak då räcker det ju inte till.
där jag köpte nätet står det att maxhöjden är från ribba till markribban...då tänke jag att kortsidan måste va till det..drar jag kortsidan från stolprot o upp o sen ner bak då räcker det ju inte till.
testade nu att dra från stolprot o bak sen upp där bak..ser nu att det är så som du skrev
får fästa dubbelt med nät nånstans då det är lite för mycket nät liksom.men det blir bra.
tack för hjälpen att få mig lite klokare
tack för hjälpen att få mig lite klokare
Tydligen va det inte rättBaeckz skrev:
Va e detta!?
Ja absolut. Måtten är mindre än va nätet är.. En bra bit.
Men nu vet jag inte va jag gjorde.. Satte temporära spikar i alla hörn söndag kunde hänga ut nätet för o se.. Så jag bara fördelade upp det lite hängde det på en spik sen drog resten runt så det täckte allt.. O det ser rätt ut
Ska bara trä genom snöre o fästas sen ängen klart!
Men nu vet jag inte va jag gjorde.. Satte temporära spikar i alla hörn söndag kunde hänga ut nätet för o se.. Så jag bara fördelade upp det lite hängde det på en spik sen drog resten runt så det täckte allt.. O det ser rätt ut
Klicka här för att svara