Eftersom det blir svårare att låna så kommer priserna att sjunka. Folk kan ju inte trycka upp egna pengar…
2 837 läst · 39 svar
3k läst
39 svar
Fortsatt minskning i hushållens tro på huspriserna
-
-
30 maj 13:51 #32
-
30 maj 13:55 #33
Tror att det är mycket ovanligt med så höga lån som 9 miljoner. Brukar roa mig med att söka på olika områden i Sverige med livsstilsbarometern. Där kan man ungefär lån på olika adresser. Även i ”dyra” områden är lånen rätt låga eller helt rimliga för två ok löner. -
30 maj 14:37 #34
Där är det rätt vanligt med de lånen.
Men klart. om man går ut på landet så är det ju annorlunda. Men det var inte det jag menade heller.
Sen tror jag snarare det kan smälla ÄNNU mer i städer som Karlstad där priserna exploderat där man har ett rätt homogent och konjunkturkänsligt näringsliv. -
30 maj 15:19 #35
-
30 maj 15:38 #36
-
30 maj 15:42 #37
-
-
Medlem · 87 inlägg 30 maj 23:2330 maj 23:23 #39
-
31 maj 10:24 #40
Tror att man ska ta den där "så mycket har grannarna i lån" med en stor skopa salt. Det är ju inte riktiga låneuppgifter de har att gå på, utan de schablonberäknar lånestorleken utifrån ränteavdrag som ju är publikt i deklarationen. T.ex. någon som har ett billån eller annat konsumtionslån med hög ränta kommer se ut som att de har ett stort lån, när det kan vara ett litet lån med hög ränta som då ger stort ränteavdrag.
- Laddar…
Liknande trådar
-
Fortsätta med bergvärme eller byta till lvvp?
Värmepumpar -
Cylinda FT384 tvättmaskin fortsätter pumpa ut vatten när den tömt färdigt
Vitvaror -
Nibe f730 fortsätter värma trots uppnådd temp
Värme allmänt -
Fortsatt minskning av påbörjade småhus
Artikelkommentarer -
Fortsatt positiva vindar för hushållens bild av huspriserna
Artikelkommentarer