1 711 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Förstärka mobiltäckningen?
Då jag bor ute på landet så är mobiltäckningen INTE tillräcklig inne (eller vid) vårt hus.
Efter att vi fått fiber till huset så fungerar allt felfritt (surf, ringa via messenger, streama film et.c.)
Men själva mobilnätet täckning är ju naturligtvis lika kass...
Jag har googlat och hört mig för men undrar om det är någon av er som har inhandlat någon utrustning som kan hjälpa mig?
Jag har sett att ett företag som heter Sweboost saluför förstärkare i olika prisklasser.
erfarenheter?
Efter att vi fått fiber till huset så fungerar allt felfritt (surf, ringa via messenger, streama film et.c.)
Men själva mobilnätet täckning är ju naturligtvis lika kass...
Jag har googlat och hört mig för men undrar om det är någon av er som har inhandlat någon utrustning som kan hjälpa mig?
Jag har sett att ett företag som heter Sweboost saluför förstärkare i olika prisklasser.
erfarenheter?
Jag rekommenderar också Wifi-samtal, men det kräver att mobilen stödjer det.
Man kan titta på sin operatörs hemsida vilka modeller som stödjer wifi-samtal. De listar väl de märken de säljer och/eller har provat att de fungerar med i dess nät.
En mobilnätsrepeater känns som föråldrad och ej framtidssäker lösning.
TS verkar ju ha bra wifi så då behövs ingen extra utrustning utom möjligen en ny mobiltelefon.
Skulle utomhusträningen vara dålig så finns det massor av trådar om bra WiFi-Accesspunkter för utomhusmiljö.
Edit: Har själv en mobil med wifi-Calling stöd, men som ej är listad hos min operatör. Tyvärr
så har jag inte kunnat testa om samtal kopplas över på wifi då jag inte har dålig täckning
och inte varit på något ställe med dålig mobiltäckning men som har wifi tillgängligt. Lite svårt att testa då. 
Man kan titta på sin operatörs hemsida vilka modeller som stödjer wifi-samtal. De listar väl de märken de säljer och/eller har provat att de fungerar med i dess nät.
En mobilnätsrepeater känns som föråldrad och ej framtidssäker lösning.
TS verkar ju ha bra wifi så då behövs ingen extra utrustning utom möjligen en ny mobiltelefon.
Skulle utomhusträningen vara dålig så finns det massor av trådar om bra WiFi-Accesspunkter för utomhusmiljö.
Edit: Har själv en mobil med wifi-Calling stöd, men som ej är listad hos min operatör. Tyvärr
Redigerat:
Klicka här för att svara