1 751 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Förstår inte min utebelysning med rörelsedetektor
Hej!
Jag har en utebelysning som tänds vid rörelse men jag förstår inte hur man justerar den. Jag skulle helst vilja att den tändes och släcktes som en vanlig lampa när jag trycker på strömbrytaren, så att den alltid lyser om nätterna oavsett om någon rör sig ute. Går det att ställa om den så? Om inte - hur förstår jag symbolerna som man kan vrida om? Det finns två vred: Det ena vredet har en måne och sol på sig. Det andra har en klocka på sig. Hur kan jag kombinera dessa vred så att lampan mest påminner om en vanlig lampa som är tänd så mycket som möjligt?
Tack på förhand!
Jag har en utebelysning som tänds vid rörelse men jag förstår inte hur man justerar den. Jag skulle helst vilja att den tändes och släcktes som en vanlig lampa när jag trycker på strömbrytaren, så att den alltid lyser om nätterna oavsett om någon rör sig ute. Går det att ställa om den så? Om inte - hur förstår jag symbolerna som man kan vrida om? Det finns två vred: Det ena vredet har en måne och sol på sig. Det andra har en klocka på sig. Hur kan jag kombinera dessa vred så att lampan mest påminner om en vanlig lampa som är tänd så mycket som möjligt?
Tack på förhand!
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Sol och måne är vid vilken grad av mörker den ska börja fungera när någon rör sig framför sensorn. Klockan anger hur länge det lyser innan den slocknar igen.S Sara Andersson skrev:Hej!
Tack på förhand!
Den funktion du vill ha går nog inte att få utan att koppla förbi rörelsevakten.
Jag har dubbla strömbrytare och kan välja. Antingen vanlig funktion av/på eller, i mitt fall, mörkerstyrt.
Du kan ju testa att ställa den på max sol och max klocka. Men troligen behöver någon röra sig framför sensorn innan lampan tänds och tiden är nog begränsad för hur länge det kommer att lysa även på max.
Tack! Jag provar det.imported_Benno skrev:
Sol och måne är vid vilken grad av mörker den ska börja fungera när någon rör sig framför sensorn. Klockan anger hur länge det lyser innan den slocknar igen.
Den funktion du vill ha går nog inte att få utan att koppla förbi rörelsevakten.
Jag har dubbla strömbrytare och kan välja. Antingen vanlig funktion av/på eller, i mitt fall, mörkerstyrt.
Du kan ju testa att ställa den på max sol och max klocka. Men troligen behöver någon röra sig framför sensorn innan lampan tänds och tiden är nog begränsad för hur länge det kommer att lysa även på max.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förstår mig inte på vår gamla ringklocka
El -
Hjälp, förstår inte märkningen
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Går att spela upp Spotify på förstärkaren fast jag inte är på nätverket
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Fuktskada under laminatbänkskiva, förstår inte hur detta ska funka?
Kök -
Förstår mig inte på mina element
Värme allmänt