Hej

Jag har en etikett på en tank i ett fjärrvärmesystem. Jag har svårt att förstå det. Ska tjänsten göras i december 2023 eller har den gjorts?

jag söker efter ett företag med samma logotyp (energiteknik) får jag en helt annan logotyp för företaget (https://www.energiteknik.nu/) på internet.

Vem ska jag kontakta i detta fall för mer information? Alla råd skulle vara till hjälp

• Etikett på fjärrvärmetank från energiteknik visar senaste service utförd i december 2023 med företagslogotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vill påsta att det har gjorts i december 2020

• Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag vill påsta att det har gjorts i december 2020
Tack. Hur ofta ska jag göra service och vilka företag jag kan kontakta om du vet.

Du behöver inte göra någon direkt service på en fjv-central.
Det lilla man bör göra "regelbundet", är att "titta till" den så att det inte läcker någonstans eller låter illa/lustigt samt att det är lämplig (låg) returtemperatur (ca 30-45⁰) på fjv-vattnet (läses av på energimätaren).

Sen kan det vara lämpligt att kanske vart annat år kontrollera smutsfiltret på radiatorkretsen.

Vi har en fjv-central från 2004, vi köpte huset hösten 2007, vi har inget serviceavtal, jag har egentligen inte gjort något underhåll förutom att jag bytt cirkulationspumpen för att den lät lite illa och vibrerade.
Jag har även bytt reglercentralen, inte för att det behövdes utan för att jag ville ha bättre/flera inställningsmöjligheter.

• Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Du behöver inte göra någon direkt service på en fjv-central.
Det lilla man bör göra "regelbundet", är att "titta till" den så att det inte läcker någonstans eller låter illa/lustigt samt att det är lämplig (låg) returtemperatur (ca 30-45⁰) på fjv-vattnet (läses av på energimätaren).

Sen kan det vara lämpligt att kanske vart annat år kontrollera smutsfiltret på radiatorkretsen.

Vi har en fjv-central från 2004, vi köpte huset hösten 2007, vi har inget serviceavtal, jag har egentligen inte gjort något underhåll förutom att jag bytt cirkulationspumpen för att den lät lite illa och vibrerade.
Jag har även bytt reglercentralen, inte för att det behövdes utan för att jag ville ha bättre/flera inställningsmöjligheter.
Det berör mig och jag kommer att följa. Stor tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.