till ett 60 skåp med två hoar. Skall underlimmas i sten

Tacksam för alla tips

Franke har massor av snygga hoar, kolla på www.franke.se

Vi valde hoar med lite mer djup i än standard och det ångrar vi inte! Det stänker inte lika mycket när man sköljer och diskar, det går att få ner större saker under vattnet mm.

/FlitigaLisa

En fråga: blir det problem om diskhon har får skarpa hörn? Kan man få problem med att hålla rent där? Om hörnen är lite rundade så kaske det blir lättare. Ska själv köpa i dagarna och funderar och funderar......
/Dette

Det var ett av tipsen vi fick när vi valde diskho, håll er undan från skarpa hörn! Men.. tja, har ingen egen praktisk erfarenhet så jag vet tyvärr inte om varningen är befogad. Vi valde iaf en med rundade hörn.. Ångrar man sig så är det ju lite kört när man sitter där med hela bänkskivan anpassad efter diskhon..

Dette skrev:
En fråga: blir det problem om diskhon har får skarpa hörn? Kan man få problem med att hålla rent där? Om hörnen är lite rundade så kaske det blir lättare.
I Sigros informationstext angående diskhon jag visade bild på i mitt förra inlägg, QUADRA 580SH, står det att den har en liten radie i hörnen som bevarar det fyrkantiga utseendet, men förenklar rengöring.

Vet dock inte hur mycket detta hjälper, har ingen egen erfarenhet. I ärlighetens namn valde vi själva bort denna typ av ho till vårt kök just för att vi var osäkra på hur rengörningen skulle fungera, men snygga är de. ::)

Mvh Anna

Mitt råd är:
Skippa rostfitt och satsa på fragranit. Otroligt snyggt. Vi har själva en i fragranit från Franke.

Anna,

Jag är inne på ditt förslag, Intra QUADRA 580SH. Men tittar oxå på Blanco BLANCO Zerox 340/180-U. Hittar inte Intran i någon demo kök i stockholm så det är ju svårt att se skillnaden. Intran är ju billigare via sigro och den har ju mer rundade hörn : annars verkar de ju väldigt lika, se bild

• 01977008.jpg
angelikaj skrev:
Intran är ju billigare via sigro och den har ju mer rundade hörn : annars verkar de ju väldigt lika, se bild
Ja, de var verkligen lika! :) Om valet står mellan de två hoar du nämner skulle jag personligen välja Intra. Den verkar ju ha lite mer rundade hörn än den andra (i alla fall vad man kan urskilja från bilderna) vilket inte lär försämra rengörningsmöjligheterna.

Lycka till med ditt val!
Mvh Anna

Hej,

Jag håller med; Franke Active Kitchen är en riktigt snygg och även praktisk modell. Har du eller någon annan prisuppgifter på den?

//LL

R G skrev:
Jag kan rekommendera Franke:s modell som heter Active Kitchen.
Kanon-snygg tycker jag...

[länk]

Franke:s Active Kitchen har väl ingen för 60 skåp

Jisses vad quadra intra är snygg.
Om jag hade råd skulle jag köpt en sådan!
Min budget tillåter mig tyvärr inte att köpa en diskho dyrare än ett par tusen på sin höjd :/

Franke:s Active Kitchen finns för 60 skåp.
Franke active kitchen AKX 654 kostar t.ex. 389 EUR i Tyskland
Fast jag är fast vid min åsikt att skippa rostfritt och satsa på Fragranit. Det är så mycket snyggare och lyxigare.

Vi kikade även på Intras serie som skulle ha rundade hörn. Jättesnygg, man ser inte detta då rundningen är så liten.
Där vi köpte kök - på Mobalpa, sa försäljaren att det kvittade, man skulle lätt kunna göra rent de vassa hörnen om man slängde in lite maskindiskpulver och sen spolade. Har inte provat själv ännu, får föst köket i december.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.