Jag har en hålsåg (se bild). Var hittar jag ett passande förlängningsskaft till denna? Ska borra genom en vägg för att installera ventil.
Hand håller en orange hålsåg märkt "Bi-Metal SANDFLEX 105mm" framför en suddig bakgrund med nycklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en orange hålsåg med flera hål på arbetsbänken, nycklar i bakgrunden.
Skapa konto
Hand håller en Bahco hålsåg avsedd för borrning, med text "Made in UK".
Skapa konto

Det beror väl snarare på centrumborren än hålsågen. Både jula och Clas Ohlson har förlängningar.

Kan du länka till de kitt jag behöver

Tack! Men ska de inte vara ett borr i mitten med?

Jo alltså förlängning och centrumborr som passar min Bacho trissa

Gå till din verktygshandlare och fråga efter det du behöver. Det verkar som om verktygen är relativt standardiserade, och olika fabrikat passar med varandra.

R Rolle85 skrev:
Jo alltså förlängning och centrumborr som passar min Bacho trissa
Var försiktig när du borrar med förlängning på centrumborren(hålsågen), kommit halvvägs genom väggen och ska dra ut och tömma den. Just precis då kan hålsågen lossa från förlängaren och ramla ner så man inte får upp den igen :oops:

Om jag gjorde det igen skulle jag fila några försänkningar i hålsågens hex-skaft som förlängarens skruvar registrerar mot samt använda gänglåsning på skruvarna.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Jag kör med standard centrumdel enligt bild i inlägg #7 och sedan vanlig förlängare till hylsnyckelsats med en hylsa som passar på hålsågen, fungerar utan problem. Tror det är en 11 mm hylsa som passar för min hålsåg.
Det är ju inte då ofta man sågar så långa hål så man får improvisera lite. Vill du att det ska hänga ihop kan du dra lite eltejp runt hylsa och hålsåg, men inget jag behövt göra. Har precis som i ditt fall gjort det 4-5 gångar just för att montera ventiler.
Och så kan du såga från båda sidor, dvs först borrar man rakt igenom med ett installationsborr och tar hälften från vardera sida väggen, då kan du använda kortare förlängare.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Oki thx

Hornbach har en förlängare för 99kr som passar standard bahco. Dock passar den tex inte julas diamantlsågar, så någon bra standard är det inte....

Får dra till hornbach

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.