Hej.
Håller på att göra vid vår lilla gästtoalett och har stött på några problem som gör att jag kanske får tänka om.
Vi hade tänkt att ha kakel och Klinkers på väggar och golv för att vi tycker det ser trevlig ut.
Problemet som uppstått är att VVS rören inte är tillräckligt långa och kopplingarna inte sticker ut tillräckligt.
Jag tror mig veta svaret, men måste ändå fråga alla Gurus här inne i detta fantastiska forum.
Finns det något tillåtet sätt (enligt säkert vatten) att förlänga dessa rör på?
Koppling -> Vatten Toalettstol (KV)
Satt tidigare en 6mm oljeboard som vi nu ersatt med 13mm gips.
Här ser ni hur kopplingen inte sticker ut mer än ca 3-5 mm när gipset är på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Koppling -> Vask (KV, VV)
Här sticker kopplingarna ut en bit, men det kommer en 9mm skiva utanför gipset….
Logga in
Skapa konto
Extra fråga
Koppling -> Handdukstork / Element
Här funderar jag mest på tätskiktet då man kommer närma väggen, jag har hört att man kan gjuta en klack för att komma undan detta, men hade helst gjort det med manschetter.
Kan man få till en godkänd lösning med de måtten?
Logga in
Skapa konto
Att dra nya rör kommer säkert att komma på förslag men det är inte aktuellt i nuläget.
Alternativ lösning är att skippa kakel på väggarna och enbart köra med fiberduk på gipsen och våtrumsfärg och vanlig väggenomföring på VVS.
Har ni några andra idéer så tar jag tacksamt emot dem.
*** Bara för att klargöra, detta är alltså inget badrum så det enda tätskikt vi behöver är på golvet med 10cm uppstick på väggarna och på VVS genomföringarna i väggen.