Hej. Bygger ett nytt förråd uppe på mitt borrhål för vatten. Eftersom huset står på plintar ca 50 cm upp behöver/vill jag förlänga upp borrhålsröret så att lock och anslutningar kommer upp i golvet. Pratade med lokala rörkillen som sa atg man måste svetsa på ett foderrör ( han ville göra det såklart..) men det måste ju finnas muffar och förlängningsrör för detta avseende så man slipper svetsning med allt vad det innebär inte minst brandrisk mm. Har sett att det finns gummimuff för 150 - 110. Vad har ni för förslag ?

gult 110 slang funkar ypperligt. De behöver ju inte gå ända fram till borrhålet heller

ahh..snabb som en vessla ..
Du menar att man sätter en gummimuff och petar ner ett vanligt gult/orange mark-rör ( tänkte ner 2 dec eller nåt). ?

L Linus94 skrev:
Ett gult 110 rör funkar ypperligt. De behöver ju inte gå ända fram till borrhålet heller

C Claymountain skrev:
ahh..snabb som en vessla ..
Du menar att man sätter en gummimuff och petar ner ett vanligt gult/orange mark-rör ( tänkte ner 2 dec eller nåt). ?
Ligger borrhålet under huset eller hur menar du?

ja precis. Rakt under. Ska bara förlänga det ca 40-50 cm upp genom golvet. Jag villa ha allt, Pim, VVS, etc inne i detta ”teknikrum”

L Linus94 skrev:
Ligger borrhålet under huset eller hur menar du?

C Claymountain skrev:
ja precis. Rakt under. Ska bara förlänga det ca 40-50 cm upp genom golvet. Jag villa ha allt, Pim, VVS, etc inne i detta ”teknikrum”
C Claymountain skrev:
Nu vet jag inte va de är för dimension på själva borröret men är de 110 eller 160 bör de ju funka med ett vanligt avloppsrör eller ett avloppsrör och en frankokoppling som övergång mellan metallen till plaströret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.