Hejsan

Några tips på var i göteborg man köper flexslang fördragen med FK 5g2,5 till bra pris.
Hos Ahlsell fick jag priset 36kr/m+moms, verkar som jag har för dåliga rabatter där... ;)
Hornbach verkade ha bra priser men har inte 5g2,5 i sortimentet.

Solar... men har du inte konto är det bökigare.
Malmbergs ? Betala kontant med kort.

Selga.
Elektroskanida.

Kollat nätet?

Elbutik etc

cecar33 skrev:
Här kanske [länk]
Fast den länken gällde ju 1,5 kvmm. Frågan gällde 2,5.

jag tror faktiskt att priset du fått hos Ahlsells är skapligt, elbutik.se verkar vilja ha 27 kr/m, men då måste du köpa hel 50m rulle.

Kolla med Hornbach, jag vet att på VVS tar de hem vad som helst på beställning (verkar vara Dahls som levererar), troligen har de samma service på elprylar. Jag vet dock inte om de fortfarande ger bra pris på det som beställs.

Tack för tipsen.

Intaget alla faktorer tror jag att jag testar att dra själv. Jag fördrar nog i tillklippta längder och installerar sedan kabeln, tror jag. Det blir antagligen inte mer jobb än att jag runt efter ett bra pris på fördragna kablar och halva priset mot ahlsell. Dessutom får jag prova att fördra en dragtråd med dammsugare, har inte testat det innan så det ska ju bli intressant :)

Köp PM flex slang. (Slangen biltema säljer kan du bara lämna tillbaka direkt om du köpt! Värdelös skit.)
Dosor duger vilka som. typ.
Klammra på lagom längd.Var noga med att trycka in slangen ordentligt i dosor och evt säkra med någon klammer.

Både dragfjäder och slang är väldigt viktigt att man har köpt bra grejor då en skitslang från feltema är så sträv och flexar något så in i helvete att man aldrig kommer nyttja skit saker om man förstår hur mycket tid och frustration det skapar.

Köp en riktigt bra styv dragfjäder som man kan skjuta framför sig utan att den börjar att orma eller "svikta".
Att dra igenom dragsnöre eller damsugare mm är bara ett extra moment som man gör om man inte ska använda röret idag alt att det kan vara svårt att få igenom en dragfjäder.

http://www.pipelife.se/se/product_database.php?pid=789

Bästa fjädern som finns på marknaden!

ullberg
-=fullmoon=- skrev:
[länk]

Bästa fjädern som finns på marknaden!
Och samtidigt en av de allra dyraste (Tror jag betalar strax under 1500 + moms för 30m varianten, är det jag som har helt fel prisbild?), svårmotiverat för en sällananvändare...

/U

ullberg skrev:
Och samtidigt en av de allra dyraste (Tror jag betalar strax under 1500 + moms för 30m varianten, är det jag som har helt fel prisbild?), svårmotiverat för en sällananvändare...

/U
6-800 tror jag vi ger för en.

Har tidigare använt någon slang som var rena skiten, så har inga planer på att köpa något som inte håller måttet, det är heller inga stora pengar det handlar om på den punkten.

Har en dragfjäder som är ok, men jag tror inte den är lång nog i detta fallet. Att suga igenom en tråd med dammsugaren låter inte som något särskilt bökigt, så jag tänker i alla fall testa. I värsta fall blir jag enbart en erfarenhet rikare ;)

ullberg
-=fullmoon=- skrev:
6-800 tror jag vi ger för en.
För den långa? Då är det dags för omförhandling hos grossisten! (Iof har vi inte världens största omsättning, men någon rimlighet får det väl vara på prisskillnaderna...)

thomasx skrev:
Några tips på var i göteborg man köper flexslang fördragen med FK 5g2,5 till bra pris.
Hos Ahlsell fick jag priset 36kr/m+moms
Jag har priset 23 kr plus moms från min grossist, skicka PM om du vill veta mer.

ullberg skrev:
För den långa? Då är det dags för omförhandling hos grossisten! (Iof har vi inte världens största omsättning, men någon rimlighet får det väl vara på prisskillnaderna...)

Om inte jag minns fel så var det det. ca hälften för 15m aren. Tror det är plus moms iofs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.