Byggahus.se

Forbo forshaga ekparkett

1. M
    Medlem · 126 inlägg

moc

Medlem
    Hejsan
    Finns det någon med erfarenhet av Forbo forshaga ekparkett???
    Hur är den där lacken som ser ut som ett oljat golv?
    Hur är kvaliteten jämfört med tex Tarkett och Kährs??
    Mvh Carina

2. M
    Medlem · 126 inlägg

moc

Medlem

Re: Forbo forshaga ekparkett

Nu är 120 kvm beställt, blev forshaga.

3. F
    Medlem · Uppsala · 6 inlägg

fredrik_is

Medlem

Står i samma val (och kval) som du gjorde

Hej!
    Sökte just efter ett inlägg som det här. Jag och min fru kan inte riktigt bestämma oss för om vi vill ha Tarkett Salsa rustik med Protecto Natura-lack (Tarketts matta lack) eller Forbos Abisko med mattlack.

Kan du, som har haft Forbo i tre år nu, berätta om du är nöjd och glad, om det är något särskilt med Forbos golv som du kanske vill anmärka på?

Vi är framför allt intresserade av hur det går att hålla golvet rent. Vi har sett trägolv där man i vissa ljus ser som fettspår av barnfötter hur man än gnuggar och moppar. Använder ni vanlig golvmopp och såpa, eller är ni så där försiktiga som tillverkaren säger att man ska vara?

Tusen tack på förhand!

/Fredrik och Karin

4. jeppeknaster
    Medlem · 2 183 inlägg
    Skippa tarkett salsa. Har lagt det själv och det är jättesnyggt men det blir väldigt snabbt repigt om man, som jag, har djur. Sök här i forumet så ska du hitta en tråd om just salsagolvet. Hjälpte en polare att lägga ett forbo forshaga parkett i ek (vet inte namnet)och det var lätt att lägga.

5. Y
    Medlem · Blekinge · 69 inlägg

yamahafj

Medlem
    Jag har samma fråga - någon som kan uttala sig om de här naturalackerna som ska ge en mer oljad look?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.