Renoverat badrum och tvättstuga för 4 år sen. Har nyligen upptäckt förskjutningar i golvet, precis som en upphöjning (spricka) ca 2 meter lång i en båge i tvättstugan, kanske 1-2 mm hög, där flytspacklet är som tjockast, längst från golvbrunnen. En firma flytspacklade och la golvmatta på spånplatta. Jag har för mig att dom primade golvet, men jag har inget minne av att jag såg något armeringsnät. Vad jag läst, så verkar det som om man ska ha det, just för undvika att det händer något. Huset står på torpargrund och är sen början 80-talet. Vi ville inte ha kakel, varken i tvättstuga eller badrum, just på grund av att det alltid finns en viss rörelse i hus. Golvbjälkar cc 60 cm. 8 kvadratmeter yta. Ingen förändring vid tvättmaskinen, som står 2 meter från sprickan. Finns även en liten förändring på toaletten på 2:a våningen också, flytspacklat och golvmatta, även där. Jag var tyvärr inte hemma, när dom fixade golvet. Kan även tillägga att det fanns inget flytspackel tidigare, endast svag nerfasning vid golvbrunnen. Kan man göra något?