2 704 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
För tunna bänkskivor? Uppvikt bakkant på ekskiva?
Äntligen börjar köksrenoveringen lida mot sitt slut men även nu fortsätter den att köra fast på exakt vartenda steg!
. Vi har fått bänkskivorna sågade (bara köpt hälften av bänkskivorna ännu och inte av någon särskilt dyr sort) och har köpt ekskivor 27 mm. Min fundering är nu att de känns för tunna för köket med tanke på att vi har valt 38 mm ram runt alla lådor/skåp. Har provat att lägga under men tyckte inte att det var nödvändigt bättre. Däremot såg det lite bättre ut när jag drog ut skivorna lite från väggen så att det blev mer överhäng. Vi har fräst under- och översida på bänkskivorna till en mjuk kant, annars hade snickaren kunnat bygga på skivorna lite säger han. Vad tycker ni? Förslag/idéer? Jag kan hålla med en tanke jag fick till mig att man tänker mindre på det när det blir fullt med prylar på sen...

(och ja, spisen ska upp sen..å skräpbänkskivan ska rätas ut!!!)
Nästa fråga är att vi överväger att sätta skivorna nu och kanske byta senare. Då vill vi sätta en uppvikt bakkant (som bara kan kortas av om vi byter bänkskiva, precis som på vår diskbänk. Då skulle vi även kunna få ut bänkskivorna från väggen. Frågorna kring detta är många. Ska kaklet börja vid bänkskivan ändå och gå bakom ekskivorna så att den uppvikta kanten kommer framför kaklet eller ska kaklet sättas ovanpå den? Tankar? Hur har ni gjort? Bilder? Minst 15 mm täcks till både höger och vänster om kaklet då vi kaklar mellan dörrfoder och fönsterfoder. Vi kommer nog göra upphöjd bakkant för när jag tänker efter å googlar är det ju verkligen supersnyggt så alla tips ni har vore toppen!

(och ja, spisen ska upp sen..å skräpbänkskivan ska rätas ut!!!)
Nästa fråga är att vi överväger att sätta skivorna nu och kanske byta senare. Då vill vi sätta en uppvikt bakkant (som bara kan kortas av om vi byter bänkskiva, precis som på vår diskbänk. Då skulle vi även kunna få ut bänkskivorna från väggen. Frågorna kring detta är många. Ska kaklet börja vid bänkskivan ändå och gå bakom ekskivorna så att den uppvikta kanten kommer framför kaklet eller ska kaklet sättas ovanpå den? Tankar? Hur har ni gjort? Bilder? Minst 15 mm täcks till både höger och vänster om kaklet då vi kaklar mellan dörrfoder och fönsterfoder. Vi kommer nog göra upphöjd bakkant för när jag tänker efter å googlar är det ju verkligen supersnyggt så alla tips ni har vore toppen!
Klicka här för att svara