RoTe RoTe skrev:
Detta är en tråd för MITTFILSÅKARE inte dubbdäck vill jag påminna.
För fett hår? Jag vill ha schampo mot fett hår!

/90-tslsgubben

• Haha
ToRy
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
bla bla bla bla bla, du borde starta ett parti som inför totalt krav på dubbdäck från oktober till maj i hela landet

För oss andra är hela våra liv en kompromiss.
Nej men dåså- Jag hänvisar till dig när jag kör på slicks i sommar o farbror blå har synpunkter!

R
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För fett hår? Jag vill ha schampo mot fett hår!

/90-tslsgubben
Vilket märke föredras😉

RoTe RoTe skrev:
Ursäkta men vad är sejfar? Sajpningar vet jag var det är, kanske det du menar?
Ja, så heter de kanske. Ursäkta att jag inte är expert på däckterminologi. Jag har bara läst om hur de fungerar och då förstod jag hur de trots allt kan fungera på bra på is som de gör (jämfört med sommardäck).

R roli skrev:
Näe, jag tog mitt 1980 och har inte kört på halkbana.
Det var lokala krav. Jag tog körkort 1977 och då var man tvungen att åka till Gillinge för halkkörning, iofs ganska kul. Några kompisar körde upp i Uppsala för då slapp de halkkörning.

E Edlunn skrev:
Det var lokala krav. Jag tog körkort 1977 och då var man tvungen att åka till Gillinge för halkkörning, iofs ganska kul. Några kompisar körde upp i Uppsala för då slapp de halkkörning.
Smart...

Vi kan lägga ner den här tråden nu, det är tydligen inget fel på mittfilsåkarna längre.

Mittfilsåkare” prioriteras ned av polisen
Vänsterfilsåkare är ett irritationsmoment i trafiken, men de är ingen prioritet för trafikpolisen. ”Faran med att köra i vänsterfilen skapas främst av den som ligger för nära bakom”, säger Christer Olofsson, på polisen i region Stockholm.

• Ledsen
  • Arg
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Det var väl inget vi inte redan visste?

Isakare Isakare skrev:
Vi kan lägga ner den här tråden nu, det är tydligen inget fel på mittfilsåkarna längre.

Mittfilsåkare” prioriteras ned av polisen
Vänsterfilsåkare är ett irritationsmoment i trafiken, men de är ingen prioritet för trafikpolisen. ”Faran med att köra i vänsterfilen skapas främst av den som ligger för nära bakom”, säger Christer Olofsson, på polisen i region Stockholm.
Det har han säkert rätt i. Kan tänka mig att den som såsar i mittfilen i 15-20 km/h under gällande hastighet är underrepresenterad i olycksstatistiken. Därmed inte sagt något om mängden tillbud den orsakar runt omkring sig i trafiken.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Undrar om Christer har frågat sig varför vissa känner sig tvungna att ligga för nära bakom...?

• Haha
  • Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Undrar om Christer har frågat sig varför vissa känner sig tvungna att ligga för nära bakom...?
Det finns även korkade poliser.

• Gilla
ToRy och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.