382 639 läst · 5 965 svar
383k läst
6,0k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 050 inlägg
Ja, så heter de kanske. Ursäkta att jag inte är expert på däckterminologi. Jag har bara läst om hur de fungerar och då förstod jag hur de trots allt kan fungera på bra på is som de gör (jämfört med sommardäck).RoTe skrev:
Vi kan lägga ner den här tråden nu, det är tydligen inget fel på mittfilsåkarna längre.
Mittfilsåkare” prioriteras ned av polisen
Vänsterfilsåkare är ett irritationsmoment i trafiken, men de är ingen prioritet för trafikpolisen. ”Faran med att köra i vänsterfilen skapas främst av den som ligger för nära bakom”, säger Christer Olofsson, på polisen i region Stockholm.
Vänsterfilsåkare är ett irritationsmoment i trafiken, men de är ingen prioritet för trafikpolisen. ”Faran med att köra i vänsterfilen skapas främst av den som ligger för nära bakom”, säger Christer Olofsson, på polisen i region Stockholm.
Det har han säkert rätt i. Kan tänka mig att den som såsar i mittfilen i 15-20 km/h under gällande hastighet är underrepresenterad i olycksstatistiken. Därmed inte sagt något om mängden tillbud den orsakar runt omkring sig i trafiken.Isakare skrev:
Vi kan lägga ner den här tråden nu, det är tydligen inget fel på mittfilsåkarna längre.
Klicka här för att svara