365 976 läst · 5 824 svar
366k läst
5,8k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Du får be föräldrarna köpa en riktig bil så pojkelojken har något att låna. BMWn vi nu har klarar till och med att köra sista 2km på enskilda vägen till huset i fjällen som är helt snötäckt och har snövallar.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 534 inlägg
Klart atomlab har en BMW gärna med den nya svulstiga fronten.. haha. SmaklöstA atomlab skrev:
Vi bor på landet och har ett antal kilometer gruväg med blötis på vintern och sedan vanlig saltad asfaltväg.Walle85 skrev:
Jag har traktor och brukar få dra loss några bilar varjw vibter
Ja, och jag tycker det är tragiskt att vuxna (tom med barn) frivilligt stänger in sig i lägenheter i storstadsgetton bland avgaser och betong. Fy faan för att leva så.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 534 inlägg
Framkomlighet är ju knappast vad jag räknar in i säkerhet. Sidogrepp däremot och bromssträcka.MathiasS skrev:
Nej det är knappast ofattbart för skillnaden är i praktiken väldigt liten. Jag har, ända till nu, haft både dubbat och friktionsdäck till min Allroad och jag har växlat mellan dessa varannan vinter. Mest körning i Stockholm förstås, men även regelbundna resor i Roslagen + ett antal fjällresor per år.
Slutsats: det är ingen avgörande skillnad i framkomlighet mellan dessa alternativ. Däcken är bra på lite olika saker men inte dåliga på något. Det är andra saker som i större utsträckning påverkar säkerheten.
Njae.. bor mitt i landet. Men ändå har många, framför allt med nyare bilar, friktionsdäck.RoTe skrev:
Själv skulle jag aldrig klara mig utan dubbdäck då jag regelbundet dessutom kör i ett område med isiga och ofta osandade vägar.