Hej
Ska senare byta ventilationssystemet och kanaler och bland annat taknenomföring ska jag fixa ordentligt tätt Men under tiden har jag befintlig gammal kökskanal som sticker ut från taket. Den är inte tätt i genomföringen så det kommer in lite små löv och framförallt insekyrr in på en kall vind. Jagvtänkte provisorisk tätta kanal genomföring med fogskum. Går det? Och om det går vilken typ av skum ska man välja?
Ska senare byta ventilationssystemet och kanaler och bland annat taknenomföring ska jag fixa ordentligt tätt Men under tiden har jag befintlig gammal kökskanal som sticker ut från taket. Den är inte tätt i genomföringen så det kommer in lite små löv och framförallt insekyrr in på en kall vind. Jagvtänkte provisorisk tätta kanal genomföring med fogskum. Går det? Och om det går vilken typ av skum ska man välja?
Du borde ju ha någon sorts huv på det där om det ska stå över vintern?
Om det är för mycket skulle jag kunna tänka mig att fogskumma och sedan tejpa fast åldersbeständig plast eller något som väderskyddar och blir tätt.
Om det är för mycket skulle jag kunna tänka mig att fogskumma och sedan tejpa fast åldersbeständig plast eller något som väderskyddar och blir tätt.
Tack för förslag. Så kanske ska jag göra. Det var på våren jag tänkte göra när jag sättet upp insektsskydd och de ska inte ha stora håll nån annanstans att ta sig in. Sen gör jag om det ordentlig med nya kanalen.
Liknande trådar
-
Fogskum i grund på timmerhus?
Lösvirke & Timmerhus -
Flexibelt fogskum för att "dreva" fönster/dörrar?
Fönster & Dörrar -
Finns det någon produkt som beter sig som fogskum men inte suger vatten och är UV-beständig ?
Isolering -
Dölja fogskum runt glaspartier i uterum?
Fönster & Dörrar -
Köksfläkt takgenomföring
Ventilation