Har satt upp ny glespanel och snart kommer det upp gipsskivor.
Möss och ljud har varit problem här förut.
I en tidigare diskussion med er så framkom det att man kan lägga ett tunt lager med isolering på denna sidan utav kondensplasten sålänge det inte var mer än 1/3 utav totala isoleringen, ungefär något sådant, någon ljudintresserad skrev lite om detta sist.
Säg att mössen tar sig genom plasten, springer på gipsen, så vill jag hindra dom att kunna springa förbi alla innerväggar. Så då satte jag kottlingar/kortlingar över innerväggarna.
Sen tänkte jag improvisera med detta om att ha isolering på insidan för jag har inte råd och lust att tänka hela takytorna, så då tänkte jag lägga så det är kanske 40-50cm isolering just mot dessa kottlingarna på båda sidorna..
Men.. Det blev mellanrum mellan innervägg och kottling... Funderar på ta fogskum där.. Dock sägs ju mössen äta det också såvida man inte köper den speciella fogskum som anticimex kör med som smakar beskt..
(modulvilla, därav ser mina innerväggar skumma ut med sektioner i sektionerna)
vad tror ni om dessa glypor.... vad funkar bäst måntro... drev eller fogskum... kanske kunde ta latex också men hörde att mössen rnetav tycker det är smaskigt..