29 926 läst · 80 svar
30k läst
80 svar
Förvirrad och bedrövad - badrum och gäst-wc
Ptja det är svårt för mig att ge er en rättvis beskrivning av vad som skett och huruvida de spelat ofint eller rentav fult. Det rättades faktiskt till i slutändan.
Hellre än att göra detta till en anklagelseakt vill jag tipsa om att vara noga när ni skriver under, och om ni måste förhandla i efterhand för att ni av något skäl är missnöjda - prata med konsumentrådgivningen och läs på om relevanta lagar.
Hellre än att göra detta till en anklagelseakt vill jag tipsa om att vara noga när ni skriver under, och om ni måste förhandla i efterhand för att ni av något skäl är missnöjda - prata med konsumentrådgivningen och läs på om relevanta lagar.
Att offerera något som man vet inte kommer utföras får väl närmast angränsa till bedrägeri. Om man misstänker att det kan behöva utföras, offererar den kostnaden, men sedan inte gör det, skall man väl inte heller ta betalt?
Jag tror inte de medvetet offererat saker de ej skulle göra eftersommaren vet vem det är. Han har nog byggt offerten på frågor när det gäller den mindre toaletten.elpaco skrev:
Jag kan inte utesluta det ena eller det andra, men till firmans försvar så var jag och min fästmö ganska veliga vad gäller inredningen i badrummet, och vi träffade flera olika säljare. Det gick fort när vi gick igenom offerten.elpaco skrev:
Ett halvt prisbasbelopp.
Som idag ligger på något runt 45 tusen, dvs om tvisten rör ett belopp under drygt 22.000:- så blir det småmål.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Förenklat_tvistemål
Som idag ligger på något runt 45 tusen, dvs om tvisten rör ett belopp under drygt 22.000:- så blir det småmål.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Förenklat_tvistemål
Liknande trådar
-
Ventilationskanal - Vilket material kan detta vara? Förvirrad!
Ventilation -
Fråga om isolering - blir mer och mer förvirrad
Byggmaterial & Byggteknik -
Förvirrad. 5,5 hk kompressor med 3-fas och 1,5 kvadrats kabel.
El -
Nibe Alpha Combi - förvirrad...
Ved, Pellets, Flis -
Förvirrad av 3-fas vid mätning.
El