Byggahus.se
Ptja det är svårt för mig att ge er en rättvis beskrivning av vad som skett och huruvida de spelat ofint eller rentav fult. Det rättades faktiskt till i slutändan.

Hellre än att göra detta till en anklagelseakt vill jag tipsa om att vara noga när ni skriver under, och om ni måste förhandla i efterhand för att ni av något skäl är missnöjda - prata med konsumentrådgivningen och läs på om relevanta lagar.

• Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Att offerera något som man vet inte kommer utföras får väl närmast angränsa till bedrägeri. Om man misstänker att det kan behöva utföras, offererar den kostnaden, men sedan inte gör det, skall man väl inte heller ta betalt?

elpaco elpaco skrev:
Att offerera något som man vet inte kommer utföras får väl närmast angränsa till bedrägeri. Om man misstänker att det kan behöva utföras, offererar den kostnaden, men sedan inte gör det, skall man väl inte heller ta betalt?
Jag tror inte de medvetet offererat saker de ej skulle göra eftersommaren vet vem det är. Han har nog byggt offerten på frågor när det gäller den mindre toaletten.

elpaco elpaco skrev:
Jag kan inte utesluta det ena eller det andra, men till firmans försvar så var jag och min fästmö ganska veliga vad gäller inredningen i badrummet, och vi träffade flera olika säljare. Det gick fort när vi gick igenom offerten.

K Kaun skrev:
Men om vi går till domstol och de vinner, så blir det otroligt dyrt för mig, eftersom att jag då får betala rättegångskostnaderna.
Under ett visst belopp så kallas det småmål och då betalar varje part sina egna kostnader, minns inte vilket belopp.

Mikael_L
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.