Byggahus.se

Förvaringsådor. Bra och billiga

1. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Jag stötte på hos en som hade köpt ett stort antal av Smartstore classic i olika storlekar från Clas ohlson:
    http://www.clasohlson.com/se/Förvaringslåda-SmartStore-Classic/Pr341552002

Jag blev tilltalad av konceptet, med lock så blev dom utomordentligt stabelbara och så var det olika slags saker i var och en.

Men så måste jag tillstå att det känns som att det blir ganska drygt rent ekonomiskt att köpa in 50 eller 100 sådana där.

Men jag tänkte se vad för tips som forummedlemmarna har som förvaringssystem.

2. Krillew
    Lösvirkesbyggare Nivå 9
    Hummm.. Ja det är nog svårt och göra nått själv som blir billigare. Jag har själv lekt med tanken att göra lådor i 5mm plywood och använda gipshörn för att sätta ihop dom dra igenom en popnit och sätta nitbricka på insidan.
    Det blir mycket jobb.. Fördelen att man kan göra dom just i den storleken man vill ha dom. Jag köpte en hel del lådor på Nefab förut men det blir dyrare än classe lådorna. Men Nefablådorna håller bra.

3. A
    Anonym
    Jag kör Smartstore, och skriver ut etiketter och sätter på lådorna också i min strävan att få var sak på sin plats.

Stapelbarhet är i mina ögon inte alltid önskvärt. Jag hatar egentligen att behöva lyfta ner 3 lådor när jag behöver en.
    Jag försöker i största möjligaste mån anpassa hyllorna så att det bara får plats en låda på höjden per hylla. Det är inte alltid det går och då är det en fördel att kunna stapla.

4. A
    Medlem Nivå 6
    Jag har köpt en del av Ikeas Pappis för fem kronor styck, det är ju då i kartong och bara i en storlek men priset är svårslaget och de har ett integrerat lock som är snabbt och enkelt att öppna och stänga.

Jag har letat efter det optimala systemet men inte hittat det. Jag tycker att någon borde gjort ett system där man köper hem skivmaterial som är lätt att skära eller kapa och bocka till efter egna mått. Sen med hjälp av enkla beslag eller små profiler eller liknande så sätter man ihop en förvaringslåda. Då skulle man kunna ha allt material hemma för att vid behov smacka ihop en låda exakt anpassad till det man behöver på ca 15 min.

• Laddar…