150 kvm vasastan. 15-20 miljoner

60 kvm: 7-8 miljoner

Om ni undrar varför man gör förändringen.

Det är rätt så jäkla många miljoner i lägre månadskostnad.

• Gilla
  • Haha
surfarn och 9 till
  • Laddar…
Ska kika på detta, kul projekt. Men 8 250 000 för 60 kvadrat, är det normalt? I så fall fattar jag hur grannkåkarna kan säljas för 11-15 millar. Sälj en trea i innerstan och flytta till villa i Nacka

• Gilla
Roger Magnusson2 och 3 till
  • Laddar…
Det var 0 kr i avgift, skulle tro att det påverkar priset.

• Gilla
maria01 och 6 till
  • Laddar…
O
Appendix Appendix skrev:
150 kvm vasastan. 15-20 miljoner

60 kvm: 7-8 miljoner

Om ni undrar varför man gör förändringen.

Det är rätt så jäkla många miljoner i lägre månadskostnad.
Tror till och med de sålde den andra lägenheten några miljoner dyrare än 20.

Jag tycker de lyckades väl med sin lägenhet. Sovrummen var ju mer än väl stora för både föräldrar och barn. ”Men när barnen blir tonåringar då?” Ja det är ju många år kvar tills dess vad det verkade så då kanske de flyttar helt enkelt. Vardagsrummet kanske var lite väl litet för min smak men köket blev ju kanon.

O Ossian K Olsson skrev:
Tror till och med de sålde den andra lägenheten några miljoner dyrare än 20.

Jag tycker de lyckades väl med sin lägenhet. Sovrummen var ju mer än väl stora för både föräldrar och barn. ”Men när barnen blir tonåringar då?” Ja det är ju många år kvar tills dess vad det verkade så då kanske de flyttar helt enkelt. Vardagsrummet kanske var lite väl litet för min smak men köket blev ju kanon.
Funderade också på vad tonåringar tycker om den där planeringen. Sedan bör man alltid vid renoveringar även väga in hur det man gör påverkar en försäljning längre fram.

• Gilla
Jodenmarck
  • Laddar…
F Färdigrenoverad skrev:
Funderade också på vad tonåringar tycker om den där planeringen. Sedan bör man alltid vid renoveringar även väga in hur det man gör påverkar en försäljning längre fram.
Tror du inte den här kan bli väldigt attraktiv vid försäljning? Många par med tre barn som skulle vilja bo centralt men inte har råd med 10+ mille tänker jag.

• Gilla
AG A och 8 till
  • Laddar…
L LoTiX skrev:
Tror du inte den här kan bli väldigt attraktiv vid försäljning?
Nej verkligen inte "väldigt attraktiv".
L LoTiX skrev:
Många par med tre barn som skulle vilja bo centralt men inte har råd med 10+ mille tänker jag.
Är det bara ett WC till en trebarnsfamlj tror jag väldigt få är intresserade

• Haha
  • Gilla
deetee och 3 till
  • Laddar…
O O skrev:

Två.

• Gilla
RolfRolf
  • Laddar…
O O skrev:

När jag var barn på 60-talet bodde vi 7 barn och två vuxna i en liten villa med bara en WC så det går utmärkt.

• Gilla
  • Ledsen
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
L LoTiX skrev:
Tror du inte den här kan bli väldigt attraktiv vid försäljning? Många par med tre barn som skulle vilja bo centralt men inte har råd med 10+ mille tänker jag.
Möjligt, man ska ju vara försiktigt med att generalisera utifrån sina egna preferenser. Kanske kan tilltala klimatmedveten alternativvänster i innerstaden.

• Gilla
Mats-S och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
När jag var barn på 60-talet bodde vi 7 barn och två vuxna i en liten villa med bara en WC så det går utmärkt.
På 60-talet duschade inte tonåringar i 30 min varje dag.

• Gilla
Roger Magnusson2 och 3 till
  • Laddar…
F Färdigrenoverad skrev:
På 60-talet duschade inte tonåringar i 30 min varje dag.
Vi hade separat WC och badrum så dushningen inkräktade inte på möjligheten att utföra #1 och 2.🤓

Men annars har du helt rätt 👍

D Dilato skrev:
Det är en mycket stor skillnad på vad som går och vad som är väldigt attraktivt. Att det passar några betyder inte att speciellt många andra är intresserade.

• Gilla
  • Haha
AG A och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
På 60-talet, ja. Det har hänt lite med förväntningarna på 60 år.
Vår nyinköpta sommarhus i Skåne är också lite "primitiv form av camping" men i längden vill man kanske ha något mer uppdaterat

• Gilla
AG A och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.