25 570 läst · 118 svar
26k läst
118 svar
Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
På konsumentens sida
· 3 212 inlägg
Tomas och Paulin Mellgren har bestämt sig för att downsiza för att kunna lägga pengarna på annat än boendet. Effektivt förvandlar de en tvåa på 60 kvadrat till en femrummare, på bara 60 dagar.
Du kan läsa artikeln här: Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Du kan läsa artikeln här: Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Administrator
· Skåne
· 8 001 inlägg
Det var 0 kr i avgift, skulle tro att det påverkar priset.
Tror till och med de sålde den andra lägenheten några miljoner dyrare än 20.Appendix skrev:
Jag tycker de lyckades väl med sin lägenhet. Sovrummen var ju mer än väl stora för både föräldrar och barn. ”Men när barnen blir tonåringar då?” Ja det är ju många år kvar tills dess vad det verkade så då kanske de flyttar helt enkelt. Vardagsrummet kanske var lite väl litet för min smak men köket blev ju kanon.
Funderade också på vad tonåringar tycker om den där planeringen. Sedan bör man alltid vid renoveringar även väga in hur det man gör påverkar en försäljning längre fram.O Ossian K Olsson skrev:Tror till och med de sålde den andra lägenheten några miljoner dyrare än 20.
Jag tycker de lyckades väl med sin lägenhet. Sovrummen var ju mer än väl stora för både föräldrar och barn. ”Men när barnen blir tonåringar då?” Ja det är ju många år kvar tills dess vad det verkade så då kanske de flyttar helt enkelt. Vardagsrummet kanske var lite väl litet för min smak men köket blev ju kanon.
Tror du inte den här kan bli väldigt attraktiv vid försäljning? Många par med tre barn som skulle vilja bo centralt men inte har råd med 10+ mille tänker jag.F Färdigrenoverad skrev:
Nej verkligen inte "väldigt attraktiv".L LoTiX skrev:
Är det bara ett WC till en trebarnsfamlj tror jag väldigt få är intresseradeL LoTiX skrev:
Möjligt, man ska ju vara försiktigt med att generalisera utifrån sina egna preferenser. Kanske kan tilltala klimatmedveten alternativvänster i innerstaden.L LoTiX skrev:
På 60-talet, ja. Det har hänt lite med förväntningarna på 60 år.D Dilato skrev:
Vår nyinköpta sommarhus i Skåne är också lite "primitiv form av camping" men i längden vill man kanske ha något mer uppdaterat