Redigerat av moderator:
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Vissa är bara bättre än andra helt enkelt , jag är imponerad över att de orkar ta denna detaljfinish i mål med ett såpass stort hus.

Håller med Gert , Sverige tackar er

Som vanligt skulle jag vilja se mer av ”pannrumslösningar”

• Gilla
jocke31 och 15 till
  • Laddar…
PeterFalun
gediget, masterpiece

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Vilket jobb och så fint det blev. Härligt med go västgötska också.

• Gilla
Brotorpet och 4 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Vilket jobb och så fint det blev. Härligt med go västgötska också.
Riktigt fint hem men dialekten håller jag inte med om 😅

• Arg
Guzzi
  • Laddar…
Den olagliga elinstallationen/ kabeldragningen till utebelysningen fångad på film var väl kanske inte helt genomtänkt 😉

• Gilla
  • Haha
Snorkeljohn och 15 till
  • Laddar…
Otroligt fint slutresultat. En byggnad med historia som lever vidare. Det är vackert. Sen om det var värt det som projektet kostade, det hoppas jag så att det inte blir övermäktigt bo där. 1-1,5 miljoner över budget eller totalpris mellan 11-12 miljoner känns som valuta för vad dom åstadkom, men totalt omöjligt för mig själv att kunna hantera. Hatten av!

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet vilket stengolv de använde i tvättstugan?

HOBBY ARCHITECT
Härligt med så detaljerad omvårdnad och gulligt med vissa nördiga inslag. Fint hus med många härliga färger. Men dom borde haft gardiner, vita vore fint, blir lite väl stelt annars. Och i vissa fall lite tråkiga färger. Läckert med texten inlagd i golvet.

• Gilla
roslagstorparen
  • Laddar…
J Jens RG skrev:
Någon som vet vilket stengolv de använde i tvättstugan?
Såg ut som grå kalksten från Kinnekulle.

• Gilla
3k3 och 5 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Den olagliga elinstallationen/ kabeldragningen till utebelysningen fångad på film var väl kanske inte helt genomtänkt 😉
Ja nu kommer internets elkampsavdelning kräva att hela huset rivs!

Skämt åsido. Fint hus. Men med ”massor av eget arbete” och ett gäng balter. Så undrar man ju var de 9 miljonerna plus en eller några till gick till… Det är ju mer pris jag förknippar med ”svenska hantverkare och man själv är på a

• Gilla
  • Haha
SvanteC och 5 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ja nu kommer internets elkampsavdelning kräva att hela huset rivs!

Skämt åsido. Fint hus. Men med ”massor av eget arbete” och ett gäng balter. Så undrar man ju var de 9 miljonerna plus en eller några till gick till… Det är ju mer pris jag förknippar med ”svenska hantverkare och man själv är på a
Tittar du på vad dom valt för materialval så förstår du var pengarna gått, te x ytterdörren kostade nog mellan 50-100 tusen.

Redigerat:
Fint hus och fint renoverat, men fick ingen hemskänsla i huset.
För 12-15 miljoner hade jag nog byggt ett nytt hus med bättre ekonomiska förutsättningar i framtiden.

• Gilla
maarten70 och 3 till
  • Laddar…
O
Hatten av! Vilket magiskt hus de har nu.

Gällande hemkänslan tror jag det är svårt att visa det bra på tv. När man filmar behöver man mycket ljus och gärna vitt ljus och jag gissar på att det är något annat i verkligheten.

Sen håller jag inte riktigt med om dialekten, de var lite för många "håll" och Tidaholm och lite för få "hôll" och "Tidahôlm"!

• Gilla
Henke_1981 och 2 till
  • Laddar…
De hade nog kunnat spara några miljoner genom att inte riva ut de fina gamla trägolven med hundra års patina för att istället ersätta med parkett.

Ett gammalt trägolv med patina i ett rum med flera stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person håller en bebis i leopardmönstrad overall i ett rum under renovering med gamla trägolv och isolering på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MrsForest och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.