11 357 läst · 49 svar
11k läst
49 svar
Förvandlar skolan från 1909 till färgsprakande drömhus - Husdrömmar
På konsumentens sida
· 3 294 inlägg
Petra och Olivers renovering av den gamla folkskolan i Hömb är en inspirerande resa med högkvalitativa material, ingenjörskonst och färgsprakande inredning. Gillar du gamla hus får du inte missa veckans avsnitt av Husdrömmar.
Du kan läsa artikeln här: Förvandlar skolan från 1909 till färgsprakande drömhus - Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Förvandlar skolan från 1909 till färgsprakande drömhus - Husdrömmar
Redigerat av moderator:
Vissa är bara bättre än andra helt enkelt , jag är imponerad över att de orkar ta denna detaljfinish i mål med ett såpass stort hus.
Håller med Gert , Sverige tackar er
Som vanligt skulle jag vilja se mer av ”pannrumslösningar”
Håller med Gert , Sverige tackar er
Som vanligt skulle jag vilja se mer av ”pannrumslösningar”
Vilket jobb och så fint det blev. Härligt med go västgötska också.
Självbyggare
· Ljungdalen
· 122 inlägg
Otroligt fint slutresultat. En byggnad med historia som lever vidare. Det är vackert. Sen om det var värt det som projektet kostade, det hoppas jag så att det inte blir övermäktigt bo där. 1-1,5 miljoner över budget eller totalpris mellan 11-12 miljoner känns som valuta för vad dom åstadkom, men totalt omöjligt för mig själv att kunna hantera. Hatten av!
Härligt med så detaljerad omvårdnad och gulligt med vissa nördiga inslag. Fint hus med många härliga färger. Men dom borde haft gardiner, vita vore fint, blir lite väl stelt annars. Och i vissa fall lite tråkiga färger. Läckert med texten inlagd i golvet.
Ja nu kommer internets elkampsavdelning kräva att hela huset rivs!D Dilato skrev:
Skämt åsido. Fint hus. Men med ”massor av eget arbete” och ett gäng balter. Så undrar man ju var de 9 miljonerna plus en eller några till gick till… Det är ju mer pris jag förknippar med ”svenska hantverkare och man själv är på a
Tittar du på vad dom valt för materialval så förstår du var pengarna gått, te x ytterdörren kostade nog mellan 50-100 tusen.Appendix skrev:
Redigerat:
Hatten av! Vilket magiskt hus de har nu.
Gällande hemkänslan tror jag det är svårt att visa det bra på tv. När man filmar behöver man mycket ljus och gärna vitt ljus och jag gissar på att det är något annat i verkligheten.
Sen håller jag inte riktigt med om dialekten, de var lite för många "håll" och Tidaholm och lite för få "hôll" och "Tidahôlm"!
Gällande hemkänslan tror jag det är svårt att visa det bra på tv. När man filmar behöver man mycket ljus och gärna vitt ljus och jag gissar på att det är något annat i verkligheten.
Sen håller jag inte riktigt med om dialekten, de var lite för många "håll" och Tidaholm och lite för få "hôll" och "Tidahôlm"!
De hade nog kunnat spara några miljoner genom att inte riva ut de fina gamla trägolven med hundra års patina för att istället ersätta med parkett.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder