Byggahus.se

förväntningar målare

1. M
    Medlem Nivå 7
    Hej!

Beställde ett arbeta av en hyffat stor och erkänd målarfirma i skåne.
    Nu i efterhand är jag inte riktigt nöjd med deras arbete och har tänkt att påtala detta för deras chef/arbetsledare.

Jag tycker att det handlar om slarv samt lathet, men å andra sidan har jag inte riktigt koll på vad man kan förvänta sig av hantverkare då jag sällan anlitar någon jag personligen inte känner.

1. Dåligmaskering av detaljer tex tegelrör (se bild)
    2. Totalt igenmålade dosor för el inklusive kablarna (de sprutmålade taket för att hitta spackel misstag)
    3. All fogning är inte gjord pga att underlag saknas bakom (med tanke på att de varit hos mig i 3 veckor kunde de påtalat detta tidigare och jag hade hunnit åtgärda)
    4. Färg och spackel på fönsterglas (iof inget svårt att ta bort)
    5. Små mister lite överallt

etc nu återstår det att se hur det nylagda golvet klarat sig med en rullställning...(och endast skyddspapp på)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2015-01-28 21.33.39.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2015-01-28 21.33.55.jpg

Kan man förvänta sig ett bättre arbete? Med tanke på att jag påtalade för "säljaren" att jag gärna betalade extra för ett BRA arbete...

// Mandg

2. H
    Medlem · Nivå 19
    Inte särskilt smart att spreja i eldosorna. Dom kan ju komma och skrapa bort färgen från kablarna så man vet vad som är vad.

Tegelrören ser inte bra ut heller men berättade du hur det skulle vara?

3. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 18
    Tja...färg i dosorna är standard om man inte maskerar själv, och när en målare kommer med en färgspruta är det bara att greppa allt av värde och springa för livet.
    /Fotografen, fd elektriker.

• Laddar…
  4. Korvgubbe
    Medlem · Nivå 9
    Tyvärr är nog inte svenska hantverkare bättre än så här...

5. -RB-
    Renoverare · Nivå 14
    Jag har aldrig stött på någon, men jag har hört att det finns... ;)

6. M
    Medlem Nivå 7
    Det var bestämt att det skulle målas runt rören, jag och arbetsledare/säljaren gick igenom detta.

Det var även bestämmt att de skulle måla där köksinredningen satt och detta gjordes inte, de glömde också att foga in bakar etc...

Idag när jag har "lugnat mig" så skall jag skicka ett trevligt mail och förklara sitsen för arbetsledare så får de välja om de vill åtgärda det som är dåligt eller inte.