1 034 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Förtroendet för elbolagen rasar
På konsumentens sida
· 3 155 inlägg
Kunderna har tappat förtroendet för elhandels- och elnätsbolagen, flera är nu under godkäntgränsen.
Du kan läsa artikeln här: Förtroendet för elbolagen rasar
Du kan läsa artikeln här: Förtroendet för elbolagen rasar
Mitt problem med elbolagen är kass kvalitet. Jag bor i en mindre stad med två stora industrier, och det som skulle vara en fin 50 Hz sinuskurva ser ut som en rulle taggtråd, vilket leder till att elektronik ofta går sönder. Exemplevis håller en typisk glödlampa 3-4 månader, lågenergilampor ännu kortare, och vissa typer av hårddiskar kan jag inte ens använda för att de går sönder på löpande band (jag tänker inte nämna fabrikatet, men jag menar Western Digital).
Visst, jag kan byta leverantör, men det är ju fortfarande samma kassa el, så det är ingen fördel med det.
Visst, jag kan byta leverantör, men det är ju fortfarande samma kassa el, så det är ingen fördel med det.
Kan inte säga att vår elkvalitet är samma som Trobergs eftersom jag inte har mätinstrument för det, men jag misstänker starkt att det är kass. Precis som hos Troberg är livslängden kort på lampor av olika slag, och elutrustning förefaller att gå sönder omotiverat snabbt.
Allvetare
· Östergötland
· 4 297 inlägg
Problemet är att man inte kan byta elnätsleverantör. Elnätsägarna får liksom monopol i sin region och kan göra hur de vill. Inte nöjd? Tråkigt för dig, du kan inte byta.
Dags att förstatliga elnätet igen.
Dags att förstatliga elnätet igen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 667 inlägg
Styrman_jansson:
Du glömde att de ständigt höjer elnätsavgiften utan att ge något mervärde: "Det behövs för underhållet" och sedan pumpar de ut vinster till ägarna.
Du glömde att de ständigt höjer elnätsavgiften utan att ge något mervärde: "Det behövs för underhållet" och sedan pumpar de ut vinster till ägarna.
Liknande trådar
-
Vad är detta för skada? Bränn? Fukt?
Kök -
'Hittar inget'' på frågan: ''finns eforderliga bygglov'' ?
Bygglov -
Enkelt knep för att gjuta plintar med stolpskor i lod efterfrågas
Trädgård allmänt -
För dålig information från elbolagen när elavtal löper ut
Artikelkommentarer -
Elbolagen rustar inför kvällens storm
Artikelkommentarer