Byggahus.se

Första uppsättning verktyg

1. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 4 775 inlägg

Frustrator

Verktygstokig
    Problemet med meec är väl just ojämnheten. Ibland får man en bra såg, ibland en dålig..

2. Forlowt
    Utsliten · 609 inlägg

Forlowt

Utsliten

Tja ja du skrev så här "Fungerade klart över förväntan, och rent hållbarhetsmässigt har de klarat sig bättre än Dewalt och Makita."

Men det antar jag att du menar att meec hållt sig i bättre skick än både DeWalt och Makita.

Saken är väl att alla skruvdragare ska kunna dra en skruv, meec klarar väl det med råge meen meen...undrar om dom klarar all gipsdamm, stendamm och lite vatten som mina får utstå.

Sen inbillar jag mig att proffs maskiner håller andrahandsvärde bättre än meec eller motsvarande

3. K
    Medlem · 34 inlägg

kallabaz

Medlem
    För mig, i mitt husbygge så har meec klarat sig bättre. Det kan vara tur, tillfällighet mm.

4. D
    Medlem · 1 318 inlägg
    Köpte min första DeWalt skruvdragare för nästan 30 år sedan och den andra för 20 år sedan. Båda fungerar perfekt fortfarande. Kan Meec verkligen matcha det?

5. Forlowt
    Utsliten · 609 inlägg

Forlowt

Utsliten
    Använde du DeWalt och Makita samtidigt i samma utsträckning eller kan vi anta att din åsikt är väldigt grundad i någon slags tanke som inte rotar sig i en verklig jämförelse? Haha

Menar inte att basha dig nu men.. ;)

6. K
    Medlem · 34 inlägg

kallabaz

Medlem
    Hehe jag vill mena på att jag slitit mer på mina meec.
    Jag säger inte att de är bättre än proffsmärkena, däremot är jag imponerad av dem, och meec multiseries är bra mycket bättre än de andra billiga märkena jag provat.

• Laddar…
  7. A
    Medlem · Västra Götaland · 2 406 inlägg

Anders_Nilsson

Medlem
    Jag tycker man skall börja med en riktigt bra skruvdragare, typ Makita eller blå Bosch. Även annat märke går bra.

Köp sladdandlutet om det är stora effekter konstant. Batterier kostar pengar. Skall du bara göra ett fåtal hål i betong räcker en batteridriven borrhammare men skall du bila en betongplatta eller blanda bruk välj en nätansluten.

Köp efter behov, inte för att det är kul eller kan vara bra att ha. Fråga dig inför varje köp vad behovet är. Alla de kända märkena har ett större sortiment än du behöver.

Köp gärna begagnat om det går. Fråga dig vad behovet är. Cirkelsågar är praktiska om de är batteridrivna men ofta är drifttiden kort. Sedan tycker jag en ger/kap måste prioriteras och då är det enklare att hitta nätanslutet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.