Post varannan dag kan bli framtiden, nu testar PostNord systemet i Lund.
Du kan läsa artikeln här: Första hushållen att få post varannan dag
3 184 läst · 23 svar
3k läst
23 svar
Första hushållen att få post varannan dag
Sida 1 av 2
-
På konsumentens sida · 3 266 inlägg 30 sep 2020 08:23
-
30 sep 2020 09:54 #2
Det borde väl inte vara några problem för privatpersoner att få sin post varannan dag, skulle tänka mig man hade sig klarat med post två dagar i veckan. Paket och sådan kan man ha appar, mail och sms för så man behöver inte vänta på en avi.
Svårare blir det ju för företag, där kan man ju vara mer beroende av posten. Men dom bör ju klara varannan dag.
Sen är ju frågan om det finns tillräckligt med jobb brevbärarna om dom inte ska dela ut post varje dag. Vad gör dom då ist? Har själv varit brevbärare för 20 år sedan när det var mer post, men det var inga problem att sortera och dela ut samma dag. Antar dom gör detta för minska antalet anställda då samma kan göra två jobb. -
30 sep 2020 10:07 #3
Borde inte problemen lösas om samma bil/person kör ut både paket och post?
- Laddar…
-
30 sep 2020 10:09 #4
-
30 sep 2020 10:13 #5
-
30 sep 2020 10:27 #6
Med tanke på att det inte är så särskilt mycket post gemene man får i sina postlådor under en vecka så är det ju ett väldigt slöseri med bränsle att åka omkring till alla hushåll varje dag.
Själv skulle jag klara mig bra med att få post varannan vecka, då jag får i snitt fem brev i månaden. Och de breven kan jag närsomhelst omvandla till e-brev om jag skulle vilja det.
Citymail har ju sen start bara kört ut post var tredje dag på de orter där det företaget finns som konkurrent till Posten, så om Posten gör likadant har i alla fall inte jag några problem med det.- Laddar…
-
30 sep 2020 10:28 #7
För min del spelar det absolut ingen roll om jag får ett brev i brevlådan på tisdan eller onsdan. Dom gånger det är bråttom kan man väl hämta det hos ett ombud i närheten precis som med rek och paket i dag? -
30 sep 2020 10:31 #8
För min del känns det som att det skulle funka ungefär lika bra med post 2ggr i månaden.
Jag har utrotat de flesta fysiskt levererade papper ändå.- Laddar…
-
30 sep 2020 10:34 #9
-
30 sep 2020 10:34 #10
-
30 sep 2020 10:56 #11
Är väl en jättebra lösning för att få Postnord att kunna leverera tjänster med lite kvalitet igen.
Vem behöver få post varje dag? Jag får post kanske.. 3-4 gånger i månaden och det är enkom i form av tidningar jag prenumererar på. -
30 sep 2020 11:20 #12
Jag skulle gott klara mig med att hämta posten där jag hämtar paket, förutsatt att man får mail med information om avsändare och möjlighet att välja "skicka tillbaka". (Med tanke på att en inte obetydlig del av posten är "information" från postkodlotteriet och liknande. Att förbjuda den skiten hade förmodligen gjort mycket mer för miljön än plastpåseskatten.)
Nu går jag och kollar posten varje dag "i fall att", men oftast är det ju tomt.- Laddar…
-
30 sep 2020 11:29 #13
- Laddar…
-
30 sep 2020 11:38 #14
Va! har det inte alltid varit så här?
Är mest förvånad om Postnord kommer överhuvudtaget och ska man skicka brev så får man skicka 3 kopior så kanske någon av dom kommer fram till slut.
Lägg ner skiten istället och låt danskarna betala själva istället.- Laddar…
-
Elektroniktokig · skåne · 712 inlägg 30 sep 2020 13:4330 sep 2020 13:43 #15
Är ju bara reklam numera i brevlådan, dom har lite svårt att läsa att reklam undanbedes.