Byggahus.se

Försökte muta bygglovshandläggare

1. P
    Husägare · 5 002 inlägg
    En blank femkrona:D. Kanske var det fem nya fina ovikta sedlar direkt från banken!

2. Snigla
    Maskot · Skåne · 10 951 inlägg
    Om jag fick ett julkort med 5000 spänn hade jag varit glad.. OM jag nu hade varit handläggare på bygglovsenheten.. så hade det ju iaf inte hjälpt hen att få nått bygglov - personen hade ju uppenbarligen redan fått ett nej.. så det var ju klart.

Dvs försent att inverka på ett ev beslut..?

Eller missade jag en överklagande på det?
    Isf hade det kunna vara ett försök till en muta.

(intressant straff, men det får en ju att undra, vad hände med de 5000 kr som alla ville ge tillbaka?)

3. F
    Medlem · Västra götaland · 8 557 inlägg

fsn

Medlem
    De 5000kr får han tillbaka då rätten fastställt att det är den åtalades pengar trots att han nekar till det.

• Laddar…
  4. E
    Medlem · Västra Götaland · 171 inlägg

eemeliie

Medlem
    Jag som kommunal tjänsteman får frågan om eventuella sidoverksamheter varje år på mitt medarbetarsamtal. Jag antar att det främst handlar om sånt som kan krocka med jobbet, t.ex. om en bygglovshandläggare eller inspektör samtidigt är aktiv som kontrollansvarig eller har nåt sidoföretag som arkitekt eller så, som kan skapa en jävssituation.

5. T
    Medlem · Skåne · 191 inlägg

TWX

Medlem
    Nja blind behöver man väl inte vara man kanske har glömt linser el. glasögonen, och kanske man var på fest så man har andra problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.