Försöker att renovera en spegeldörr (30-tal) som var rejält skev.
Lyckades banka av den skeva delen med en rejäl mängd svett och våld.
Jag fick av skiten (förlåt men jag är arg) och lyckades samtidigt fördärva profilen mot spegeln.
Beställde frässtål med någotsånär liknande profil men den är så klart alldeles för stor för min fräs.
Har med hjälp av en profilmall fått till en enkel ritning.
Hur tusan gör jag!?
Lyckades banka av den skeva delen med en rejäl mängd svett och våld.
Jag fick av skiten (förlåt men jag är arg) och lyckades samtidigt fördärva profilen mot spegeln.
Beställde frässtål med någotsånär liknande profil men den är så klart alldeles för stor för min fräs.
Har med hjälp av en profilmall fått till en enkel ritning.
Hur tusan gör jag!?
Produkter som diskuteras: "profilmall"
Profilmall med klämma Wolfcraft
Smart verktyg för matt- och golvläggning
159 kr inkl moms
Läs mer
Kolla om det bara är plasten i basplattan som har för litet hål. Det går också att komma runt om du spänner stålet utanför basplattan, men då får du bygga på den med lite bitar som du sätter med dubbelhäftande etc. Men det är sådana där idiottips man inte tipsar om utan bara håller på med självS sladdbarn skrev:
Tack för alla svar, ytterligare frågor.
Anledningen till att jag började härja med den här dörren var att den var och är skev.
Tidigare vara var den ca 35-40 mm skev och efter att rätat upp A brädan (den vara bananformad 9 mm) med att såga snitt och sätta i kilar så är nu dörren "endast" 20 mm skev.
När jag mäter får jag uppfattningen att brädan B är en aning skruvad, hur sjuttsingen rätar man upp den?
Karmen är rak på alla sätt o vis så det är dörren som är skev, trycker jag till dörren så skevheten försvinner så är dörren i lod.
Anledningen till att jag började härja med den här dörren var att den var och är skev.
Tidigare vara var den ca 35-40 mm skev och efter att rätat upp A brädan (den vara bananformad 9 mm) med att såga snitt och sätta i kilar så är nu dörren "endast" 20 mm skev.
När jag mäter får jag uppfattningen att brädan B är en aning skruvad, hur sjuttsingen rätar man upp den?
Karmen är rak på alla sätt o vis så det är dörren som är skev, trycker jag till dörren så skevheten försvinner så är dörren i lod.
Hitta det här på https://www.dinbyggare.se/lar-dig-atgarda-dorren-nar-den-karvar/
Men jag tycker det är otydligt var snitten ska sitta beroende på hur dörren är skev?
Kilarna bör väl sitta på den konkava sidan?
Men vilken kil ska sitta på kortsidan och vilken ska sitta på långsidan?
Ska mäta min noggrant, återkommer.
Men jag tycker det är otydligt var snitten ska sitta beroende på hur dörren är skev?
Kilarna bör väl sitta på den konkava sidan?
Men vilken kil ska sitta på kortsidan och vilken ska sitta på långsidan?
Ska mäta min noggrant, återkommer.
Produkter som diskuteras i tråden