Byggahus.se

Förslag på golv i tvätt/badrum

1. Masses
    Medlem · Skåne · 1 660 inlägg

Masses

Medlem
    Vi har en liten tvist härhemma ::) om vad vi ska ha på vårt golv i bad/tvättrummet i källaren. Jag är för klinkers men min sambo vill ha ngt i stil med trätrall. Är det ngn som gjort egna trätrallor? Var finns det inspiration att hämta?

Tack på förhand!

2. B
    Medlem · 2 901 inlägg

Re: Förslag på golv i tvätt/badrum

Hmmm...... vad hade hon tänkt ha under trätrallen ???

Jag håller då helt och fullt med dig när det gäller golvval, om det gäller ett badrum som ska användas på daglig basis.
    Trätrall kan väl fungera om det är en tvättstuga med vidhängande bastu/dusch som används förhållandevis sparsamt, spec. om man inte sätter klinker under utan bara har betonggolv, men trevligt att stå/gå/duscha på och speciellt i längden..........njaaa :-/ för att inte tala om när man tappar smågrejer eller ska städa :p
    Såg i en reklambroschyr från K-rauta i veckan att de säljer den där trätrallen som användes i 'Äntligen Hemma' för några veckor sedan (där har du inspiration, iof lagt på befintligt klinkergolv), de har ngn. form av hakar som gör att de fäster vid varandra utan att halka omkring som gamla tiders trätrall gjorde, dessa var då inte särskilt dyra så man kanske kan köpa nya när de blivit ofräscha ;)

Nej, gör man iordning ett badrum ordentligt från golv till tak med tex. kakel på väggarna mm. så känns det, åtminstone för mig, halvfärdigt med bara trätrall på ett betongkällargolv så jag skulle då absolut föreslå klinker med golvvärme (om det bara går med tanke på isolering under betongen, takhöjd osv) och sedan kan ni ju köpa några trallar och lägga ut på klinkergolvet om hon promt vill ;)

//Christina.

3. C
    Medlem · Stockholm · 2 364 inlägg

ClasseClas

Medlem

Håller med byggimpert helt å hållet.

Konstigt nog tänkte jag på precis samma trätrall på K-Rauta ::) ::) ::). Har sett den "live" och den såg mkt trevlig ut + listigt med hakarna/pusselbågarna.

Gör jobbet ordentligt från början å fläska sedan på med trallen om det nu prompt måste till.

4. yonna
    Medlem · Österlen · 6 827 inlägg

yonna

Medlem

Tja, gillar man spindlar, gråsuggor eller denna typ av husdjur ska man naturligtvis lägga trätrall - framför allt på betonggolv (f'låt Impert!).

Jag har levt med detta ett antal år - innan betonggolvet klinkades. Regelbunden avtvätt med klorin under trätrallen funkar dock bra. Men med trallor kan man inte få någon hygienisk miljö. Det är annorlunda i en bastu som upphettas.

5. Masses
    Medlem · Skåne · 1 660 inlägg

Masses

Medlem

kanon boyz and girlz! Jag flankar höger och sätter in en stöt. Precis mina argument

6. S
    Medlem · 59 inlägg

Selle

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.