Byggahus.se

Förslag på att täcka hål

1. N
    Medlem Nivå 6
    Hej, jag kommer köpa ny luft/luft värmepump och kommer då även kanske flytta innerdelen, vilket lämnar ett hål i väggen där gamla suttit (rörgenomdragningen). Nu tänkte jag höra på tips/förslag på vad man kan täcka detta hål med för att få en okej insida?

Någon som gjort det tidigare eller har någon ide så fram med dem nu =)

2. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Du får nog ta en bild på väggen :D

Betong, sten, gips, joddlarfuru?

3. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Yta?
    Målad, väv, puts, betong?

4. N
    Medlem Nivå 6
    Det är vanlig tapet. Jag tänker ju där innedelen suttit. Men självklart skall utsidan täckas med i så fall och där är det vit mexitegel i så fall

5. MugAssMaz
    Självbyggare · Nivå 11
    Men nåt bakom tapeten har du.
    Den hänger inte bara i luften.

6. Tss
    Medlem · Nivå 8
    • Laddar…
  7. N
    Medlem Nivå 6
    Jaha, du menade så :) Jag uppfattade som att du trodde det handlade om utsidan mest :)

Det är någon typ av trä (vi köpte huset nyligen så har ännu ej gjort något i väggarna, så jag är ej säker på vad som är bakom om de hade träskiva eller rent ut av träbrädor som man gjorde förr). Vet att ägaren sa att elektrikerna ej var glada då de var tvungna att "jacka" ur spår för att lägga kabel vid något tillfälle.

8. N
    Medlem Nivå 6
    Detta handlar ju om rätt små hål 1/4"-3/4". Men jag har täckbrickor som alternativ bara att man får modifiera dem lite först :) Tänkte om det finns något snyggare. Vet ej ännu var själva hålet kommer då innedelen ej är borttagen ännu, så vet därför inte om det passar med tavla heller :)