Byggahus.se

Förslag om RUT-avdrag för vitvaror

1. vespaman
    Medlem Nivå 7
    Det är många som slänger saker som är hyggligt nya, men utanför garantin, då det är enklare att köpa nytt. En rabatt tror jag absolut gör skillnad, men jag kan ha fel. Däremot tycker jag att det bra att konstant prova nya sätt att förändra invanda (dåliga) beteenden.

Har aldrig reparerat en mobil, slänger, köper nytt. Visste inte att det fanns RUT/ROT på detta. Mobiler kostar ju inte så mycket, blir omoderna fort, och är lätt att plocka upp i en affär på lunchen, så det är ju lite skillnad ur det avseendet.

2. A
    Medlem · Nivå 19
    Reparation av mobil var nog lite regelvrängning av oss här på forumet utifrån hur skatteverket gjort sin beskrivning av RUT då den ska repareras på plats, vilket kanske inte är det lättaste.
    Man ska nog se det utifrån personer som har svårt att åka runt och fixa saker, men skulle ha stor nytta av att få hjälp i hemmet t.ex.med felanalyser för att sedan t.ex. kunna beställa nya för det som är felaktigt när det gäller lågprisprodukter, eller att den som felsöker har dem till försäljning.