Hej!

Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.

Har sedan dess fått några leveranser med enstaka luckor, väldigt miljövänligt.

Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!

Nyfiken på hur många som är drabbad av detta?
Kan man kräva ersättning på något vis?
Vad säger ni andra som har samma bekymmer?

Mvh Björn

• Gilla
Mr Barken och 2 till
  • Laddar…
Vad jag vet ska Marbodal flytta hela sin produktion och pga det är det många som byter jobb som inte vill flytta med. Så alla deras kunder är nog påverkade.

H huggan skrev:
Vad jag vet ska Marbodal flytta hela sin produktion och pga det är det många som byter jobb som inte vill flytta med. Så alla deras kunder är nog påverkade.
Det har jag också läst någonstans, men frågan är hur man kan ta upp nya beställningar och göra en massa reklam/samarbeten med diverse influencers på sociala medier..väldigt provocerande iaf.

• Gilla
jonas.o
  • Laddar…
A
B björn88 skrev:
Det har jag också läst någonstans, men frågan är hur man kan ta upp nya beställningar och göra en massa reklam/samarbeten med diverse influencers på sociala medier..väldigt provocerande iaf.
Det är så det fungerar idag, det finns ingen som helst koppling mellan de som marknadsför och säljer varor och de som faktiskt producerar dem. Jag jobbar med inköp av IT produkter och tillverkarna har kampanjer men de kan inte leverera, och när varorna äntligen kommer är kampanjen slut sedan länge och priset höjt två gånger. Det är så man vill skjuta sig bara för att slippa ifrån idiotin.

Det har varit högkonjunktur så länge och det enda som expanderat är marknads och värdegrundsavdelningar, utveckling, produktion och logistik har man inte brytt sig om, då det varit modernt med influencers och godhetssignalerande istället. Vi får hoppas att lågkonjunkturen skalar bort allt detta dökött så saker kan börja fungera igen...

• Gilla
jonmo och 11 till
  • Laddar…
Det är klart att du kan kräva ersättning. Ni hade ett avtal, som de brutit. Allt för mycket är nog inte att hoppas på, utan längdragna processer. Hur mycket beror på hur mycket köket kostar. Men kräv omkring 10.000kr om priset är 150-200kkr.

• Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
Pelleplutt78
Inte bara Marbodal som har problem tydligen. Flyttade in i vårt nybygge i juni. Väntar fortfarande på två lådfronter, en lucka och en täcklist till köksön. Kommer nåt enstaka paket ibland, ofta med fel grejer. Har snart ett komplett kök till bara i reservdelar :crysmile: Detta gäller Vedum.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
B björn88 skrev:
Hej!

Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.

Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!

Mvh Björn

Vilken lucka och vilken kulör gäller detta? Av någon anledning är det svårt för dom att få fram Granit och Hav.
Men jag skulle vilja säga att alla som har beställt kök av Marbodal under 2022 har problem på ett eller annat sätt.

A
Pelleplutt78 Pelleplutt78 skrev:
Inte bara Marbodal som har problem tydligen. Flyttade in i vårt nybygge i juni. Väntar fortfarande på två lådfronter, en lucka och en täcklist till köksön. Kommer nåt enstaka paket ibland, ofta med fel grejer. Har snart ett komplett kök till bara i reservdelar :crysmile: Detta gäller Vedum.
Man undrar hur svårt det kan vara att skicka rätt saker? Varje pinal lär ju ha ett unikt artikelnummer och de borde veta vad de levererat och inte, så vad kan egentligen gå fel?

Och samtidigt sitter det säkert någon annan och väntar på alla de saker du fått som du inte skulle ha...

• Gilla
Mr Barken och 3 till
  • Laddar…
Marbodal betalar ut ersättning för försenade leveranser. Säger dom något annat så ljuger dom för dig

• Gilla
Mr Barken och 3 till
  • Laddar…
S Svetor skrev:
Vilken lucka och vilken kulör gäller detta? Av någon anledning är det svårt för dom att få fram Granit och Hav.
Men jag skulle vilja säga att alla som har beställt kök av Marbodal under 2022 har problem på ett eller annat sätt.

Lucka form, färg tall.

• Modernt kök med öppen planlösning, grå skåp, trägolv, och ett barn sitter på barstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mr Barken och 1 till
  • Laddar…
A Almedals skrev:
Marbodal betalar ut ersättning för försenade leveranser. Säger dom något annat så ljuger dom för dig
Okej ska kolla med min åf då..

mnils skrev:
Det är så det fungerar idag, det finns ingen som helst koppling mellan de som marknadsför och säljer varor och de som faktiskt producerar dem. Jag jobbar med inköp av IT produkter och tillverkarna har kampanjer men de kan inte leverera, och när varorna äntligen kommer är kampanjen slut sedan länge och priset höjt två gånger. Det är så man vill skjuta sig bara för att slippa ifrån idiotin.

Det har varit högkonjunktur så länge och det enda som expanderat är marknads och värdegrundsavdelningar, utveckling, produktion och logistik har man inte brytt sig om, då det varit modernt med influencers och godhetssignalerande istället. Vi får hoppas att lågkonjunkturen skalar bort allt detta dökött så saker kan börja fungera igen...
Oavsett så det provocerande för mig som inte har luckor till kyl/frys så ungarna inte kan öppna de själva när man nästan har betalat 200 k för ett kök..ink bänkskiva.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
Pelleplutt78 Pelleplutt78 skrev:

Hade inte varit bättre med vedum alltså som vi nära att beställa först

B björn88 skrev:
Hade inte varit bättre med vedum alltså som vi nära att beställa först
Marbodal har inte flytta till ny fabrik ännu..
Men skälet till flytt kanske beror på att de insett att om de ska sälja sina b-kök i fortsättningen till A-priser..

B björn88 skrev:
Hej!

Mvh Björn
Hej!
Hjälper min dotter att renovera huset, med bla nytt kök från Marbodal.
Hon beställde köket i Oktober -21, men har ännu inte fått alla delar...över ett år!
Försäljaren säger att vi ska skriva ner allt som har blivit fel med beställningen...felleveranser mm, så ska de vidarebefordra det till Marbodal.
Vad det blir av det...det vete fan.
Börjar tröttna nu!

Jonny Borlänge

• Wow
Mr Barken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.