Hej!
Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.
Har sedan dess fått några leveranser med enstaka luckor, väldigt miljövänligt.
Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!
Nyfiken på hur många som är drabbad av detta?
Kan man kräva ersättning på något vis?
Vad säger ni andra som har samma bekymmer?
Mvh Björn
Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.
Har sedan dess fått några leveranser med enstaka luckor, väldigt miljövänligt.
Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!
Nyfiken på hur många som är drabbad av detta?
Kan man kräva ersättning på något vis?
Vad säger ni andra som har samma bekymmer?
Mvh Björn
Det har jag också läst någonstans, men frågan är hur man kan ta upp nya beställningar och göra en massa reklam/samarbeten med diverse influencers på sociala medier..väldigt provocerande iaf.H huggan skrev:
Det är så det fungerar idag, det finns ingen som helst koppling mellan de som marknadsför och säljer varor och de som faktiskt producerar dem. Jag jobbar med inköp av IT produkter och tillverkarna har kampanjer men de kan inte leverera, och när varorna äntligen kommer är kampanjen slut sedan länge och priset höjt två gånger. Det är så man vill skjuta sig bara för att slippa ifrån idiotin.B björn88 skrev:
Det har varit högkonjunktur så länge och det enda som expanderat är marknads och värdegrundsavdelningar, utveckling, produktion och logistik har man inte brytt sig om, då det varit modernt med influencers och godhetssignalerande istället. Vi får hoppas att lågkonjunkturen skalar bort allt detta dökött så saker kan börja fungera igen...
Det är klart att du kan kräva ersättning. Ni hade ett avtal, som de brutit. Allt för mycket är nog inte att hoppas på, utan längdragna processer. Hur mycket beror på hur mycket köket kostar. Men kräv omkring 10.000kr om priset är 150-200kkr.
Inte bara Marbodal som har problem tydligen. Flyttade in i vårt nybygge i juni. Väntar fortfarande på två lådfronter, en lucka och en täcklist till köksön. Kommer nåt enstaka paket ibland, ofta med fel grejer. Har snart ett komplett kök till bara i reservdelar
Detta gäller Vedum.
B björn88 skrev:Hej!
Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.
Har sedan dess fått några leveranser med enstaka luckor, väldigt miljövänligt.
Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!
Nyfiken på hur många som är drabbad av detta?
Kan man kräva ersättning på något vis?
Vad säger ni andra som har samma bekymmer?
Mvh Björn
Vilken lucka och vilken kulör gäller detta? Av någon anledning är det svårt för dom att få fram Granit och Hav.
Men jag skulle vilja säga att alla som har beställt kök av Marbodal under 2022 har problem på ett eller annat sätt.
Man undrar hur svårt det kan vara att skicka rätt saker? Varje pinal lär ju ha ett unikt artikelnummer och de borde veta vad de levererat och inte, så vad kan egentligen gå fel?Pelleplutt78 skrev:
Och samtidigt sitter det säkert någon annan och väntar på alla de saker du fått som du inte skulle ha...
S Svetor skrev:
Lucka form, färg tall.
Oavsett så det provocerande för mig som inte har luckor till kyl/frys så ungarna inte kan öppna de själva när man nästan har betalat 200 k för ett kök..ink bänkskiva.mnils skrev:Det är så det fungerar idag, det finns ingen som helst koppling mellan de som marknadsför och säljer varor och de som faktiskt producerar dem. Jag jobbar med inköp av IT produkter och tillverkarna har kampanjer men de kan inte leverera, och när varorna äntligen kommer är kampanjen slut sedan länge och priset höjt två gånger. Det är så man vill skjuta sig bara för att slippa ifrån idiotin.
Det har varit högkonjunktur så länge och det enda som expanderat är marknads och värdegrundsavdelningar, utveckling, produktion och logistik har man inte brytt sig om, då det varit modernt med influencers och godhetssignalerande istället. Vi får hoppas att lågkonjunkturen skalar bort allt detta dökött så saker kan börja fungera igen...
Pelleplutt78 skrev:
Hade inte varit bättre med vedum alltså som vi nära att beställa först
Hej!B björn88 skrev:Hej!
Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.
Har sedan dess fått några leveranser med enstaka luckor, väldigt miljövänligt.
Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!
Nyfiken på hur många som är drabbad av detta?
Kan man kräva ersättning på något vis?
Vad säger ni andra som har samma bekymmer?
Mvh Björn
Hjälper min dotter att renovera huset, med bla nytt kök från Marbodal.
Hon beställde köket i Oktober -21, men har ännu inte fått alla delar...över ett år!
Försäljaren säger att vi ska skriva ner allt som har blivit fel med beställningen...felleveranser mm, så ska de vidarebefordra det till Marbodal.
Vad det blir av det...det vete fan.
Börjar tröttna nu!
Jonny Borlänge