Hej!
Har nu tröttnat ordentligt på Marbodals leverans bekymmer, beställde köket i Maj och fick leverans i september som aviserat förutom 3v försening som dom dock flaggade för, helt ok. Dock utan nästa alla luckor.
Har sedan dess fått några leveranser med enstaka luckor, väldigt miljövänligt.
Senast idag fick jag reda på att nästa leverans sker med inga ytterligare förseningar(vilket vore otroligt)i slutet på December!
Nyfiken på hur många som är drabbad av detta?
Kan man kräva ersättning på något vis?
Vad säger ni andra som har samma bekymmer?
Mvh Björn
-
-
22 nov 2022 18:51 #2
Vad jag vet ska Marbodal flytta hela sin produktion och pga det är det många som byter jobb som inte vill flytta med. Så alla deras kunder är nog påverkade.
-
23 nov 2022 06:47 #3
- Laddar…
-
23 nov 2022 08:47 #4
Det har varit högkonjunktur så länge och det enda som expanderat är marknads och värdegrundsavdelningar, utveckling, produktion och logistik har man inte brytt sig om, då det varit modernt med influencers och godhetssignalerande istället. Vi får hoppas att lågkonjunkturen skalar bort allt detta dökött så saker kan börja fungera igen...- Laddar…
-
23 nov 2022 12:16 #5
Det är klart att du kan kräva ersättning. Ni hade ett avtal, som de brutit. Allt för mycket är nog inte att hoppas på, utan längdragna processer. Hur mycket beror på hur mycket köket kostar. Men kräv omkring 10.000kr om priset är 150-200kkr.
- Laddar…
-
Husägare · Öddö · 52 inlägg 23 nov 2022 13:2723 nov 2022 13:27 #6
Inte bara Marbodal som har problem tydligen. Flyttade in i vårt nybygge i juni. Väntar fortfarande på två lådfronter, en lucka och en täcklist till köksön. Kommer nåt enstaka paket ibland, ofta med fel grejer. Har snart ett komplett kök till bara i reservdelar
Detta gäller Vedum.
- Laddar…
-
23 nov 2022 13:40 #7
Vilken lucka och vilken kulör gäller detta? Av någon anledning är det svårt för dom att få fram Granit och Hav.
Men jag skulle vilja säga att alla som har beställt kök av Marbodal under 2022 har problem på ett eller annat sätt. -
23 nov 2022 13:51 #8
Och samtidigt sitter det säkert någon annan och väntar på alla de saker du fått som du inte skulle ha...- Laddar…
-
23 nov 2022 17:07 #9
Marbodal betalar ut ersättning för försenade leveranser. Säger dom något annat så ljuger dom för dig
- Laddar…
-
-
-
23 nov 2022 20:08 #12
- Laddar…
-
23 nov 2022 20:09 #13
Hade inte varit bättre med vedum alltså som vi nära att beställa först -
23 nov 2022 20:17 #14
Men skälet till flytt kanske beror på att de insett att om de ska sälja sina b-kök i fortsättningen till A-priser.. -
Medlem · 2 inlägg 23 nov 2022 20:3823 nov 2022 20:38 #15
Hjälper min dotter att renovera huset, med bla nytt kök från Marbodal.
Hon beställde köket i Oktober -21, men har ännu inte fått alla delar...över ett år!
Försäljaren säger att vi ska skriva ner allt som har blivit fel med beställningen...felleveranser mm, så ska de vidarebefordra det till Marbodal.
Vad det blir av det...det vete fan.
Börjar tröttna nu!
Jonny Borlänge- Laddar…