Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Förlänga termostater?

1. S
    Medlem · Malmö · 3 866 inlägg

snowjim

Medlem
    Hej,

Jag har par st Termostat MTW(http://www.mma.se/produkter/termostat-mtw/), problemet är att jag har gardiner runt termostaten vilket leder till att elementet inte värmer upp som det ska.

termostat_mtw.jpg

Kan man förlänga en sådan termostat eller måste jag tänka om med gardinerna?

2. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 4 864 inlägg
  3. S

snowjim

Medlem
    Jo att det finns termostater med förläggning vet jag. Det är dock bara par månader sen jag satte in dessa termostater så jag hade hoppats på att jag slapp byta ut någon?

Annars är det troligen billigare att tänka om gällande gardinen.

4. H
    Moderator · Stockholm · 45 706 inlägg

hempularenPremiumikon: Hand

Moderator
  5. S

snowjim

Medlem
    Lätt? Nej, 150 kr billigare ;) https://jysk.se/gardiner/fardigsydda-gardiner/morklagg/gardin-morkl-amungen-1x140x175cm-svart

Men ja, prisskillnaden är inte jätte stor och det är troligen snyggare i detta fallet med en förlängd termostat.

Hur fungerar de där rören? Går de lätt av? Bär man sätta dem på särskild plats eller kan man sätta dem nere vid golvlisten?

6. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 16 416 inlägg

mexitegel

Allvetare
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    fiskars-sax-classic-universal-hoger-210mm.jpg
    ?

Annars är det ju oftast bättre att försöka få till shuntstyrningen att fungera bra, så är behövet av termostater mycket mindre. Med lite tur så sparar man en liten slant på kuppen.

• Laddar…
  7. S

snowjim

Medlem
    Slog till på den som richardtenggren hänvisade till =D Min förhoppning var att man kunde koppla något liknande på en befintlig temostat men det verkar inte så tyvärr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.